• Novo Mastercard istraživanje pokazuje da su građani Srbije odlučni da u potpunosti iskoriste poslednje mesece godine – mnogi još uvek imaju neiskorišćene dane godišnjeg odmora i žele da ispune velike planove koje su sebi postavili.
  • Više od polovine ispitanika (53%) ima između 7 i više od 20 dana godišnjeg odmora koje još nisu iskoristili, pri čemu je najčešći broj preostalih dana između 7 i 10 (19%). Među zemljama sa najviše preostalih dana odmora (7-20+) izdvajaju se Kipar (69%), Švajcarska (56%) i Bugarska (55%).
  • Putovanje na novu, dugo priželjkivanu destinaciju (38%), obilazak znamenitih lokacija (11%) i poseta poznatim gradovima (10%) nalaze se među najvažnijim iskustvima koja građani Srbije žele da dožive do kraja godine.

Beograd, 5. novembar, 2025 – Novo Mastercard istraživanje pokazuje da čak 80% građana Srbije i dalje želi da do kraja godine ostvari bar jedno iskustvo sa svoje „bucket liste“, dok 62% planira da ih ostvari više. Generacija Z prednjači u ovoj trci sa vremenom – čak 87% ispitanika iz ove starosne grupe odlučno je da do kraja godine pretvori svoje planove u stvarnost, nadmašujući milenijalce (79%) i generaciju X (78%), navodi se u saopštenju za medije.

Istraživanje, koje je obuhvatilo više od 20.000 ispitanika širom Evrope uključujući i iz Srbije, pokazuje da nešto više od polovine građana Srbije (53%) i dalje ima između 7 i više od 20 dana neiskorišćenog godišnjeg odmora, pri čemu većina (19%) raspolaže sa 7 do 10 dana. Među zemljama u kojima građani imaju najviše preostalih dana odmora (7-20+) izdvajaju se Kipar (69%), Švajcarska (56%) i Bugarska (55%).

Iako su mnogi svoje ciljeve postavili još početkom godine, značajan broj građana Srbije nije uspeo da ih ostvari zbog ograničenog vremena i resursa. Kao glavni razlozi navode se potreba za dodatnim vremenom kako bi uštedeli ili isplanirali budžet (40%), čekanje „pravog trenutka“ (13%) i teškoće u pronalaženju slobodnog vremena pored poslovnih i porodičnih obaveza (10%).

 Mnogi ispitanici ističu da žele da svoja iskustva sa liste želja dožive u društvu porodice i prijatelja. Ova težnja da posebni trenuci budu zajednički i ne iznenađuje, imajući u vidu da je prethodno Mastercard istraživanje pokazalo kako 88% građana Srbije planira da ove godine više vremena posveti porodičnim iskustvima, dok 44% smatra da zajednička iskustva donose veće zadovoljstvo.

Povodom objave istraživanja, Jelena Sretenović, direktorka kompanije Mastercard za tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore, ukazala je na sledeće: „Najnovije Mastercard istraživanje potvrđuje ono što svakodnevno primećujemo u Srbiji – potrošači sve više vrednuju autentična i nezaboravna iskustva u odnosu na materijalna dobra. U vremenu kada su zajednički trenuci sa porodicom i prijateljima najvredniji, trudimo se da inspirišemo ljude da ulažu u ono što ih ispunjava i povezuje. Platforma Priceless je naš odgovor na rastuću potrebu za autentičnim doživljajima, jer verujemo da su najlepši trenuci upravo oni koje živimo, delimo i pamtimo. Pokrenuli smo niz jedinstvenih lokalnih iskustava – od kulinarskih tura sa vrhunskim beogradskim šefovima zajedno sa “JRE-Jeunes Restaurateurs” partnerima, preko arhitektonskih tura posvećenih brutalizmu, do ekskluzivne posete Mandarina Choco Lab-u i radionice poslastičarstva. Ova iskustva ne samo da promovišu bogatstvo srpske kulture i kreativnosti, već omogućavaju korisnicima naših kartica da stvore uspomene koje traju čitav život”.

Ohrabrujuće je da značajan broj građana Srbije ostaje optimističan – 82% veruje da će uspeti da ostvare ili su već na dobrom putu da ostvare sve ciljeve sa svoje liste želja do kraja godine. Još 43% ispitanika ističe da to i dalje žele, ali nisu sigurni da li će uspeti. Nivo optimizma u Srbiji (82%) viši je nego u mnogim evropskim zemljama, poput Švedske (72%), Španije (71%) i Francuske (71%).

Kako istraživanje pokazuje, 2025. godina mogla bi biti godina „bucket liste“, budući da građani Srbije sve više doživljavaju ostvarenje životnih iskustava kao najbolju vrstu ulaganja. Većina ispitanika (75%) smatra da je novac uložen u iskustva „uvek ili uglavnom vredan toga“. Kako bi osigurali da ta iskustva zaista postanu stvarnost, mnogi svesno prilagođavaju svoje budžete i donose promišljene izbore: 37% troši manje na odeću, 38% na luksuzne proizvode, 34% na tehnologiju i gedžete, a 31% na uređenje doma.

Beatrice Cornacchia, izvršna potpredsednica za marketing i komunikacije za EEMEA region (Evropa, Azija Pacifik, Bliski istok i Afrika) u kompaniji Mastercard, izjavila je: „Kako se 2025. godina bliži kraju, građani Srbije odlučni su da maksimalno iskoriste njene poslednje mesece – gotovo polovina njih i dalje ima do 20 dana neiskorišćenog godišnjeg odmora i želi da ostvari dugo priželjkivana iskustva. Ova godina zaista je bila u znaku “bucket liste”, jer sve više ljudi daje prednost iskustvima koja zaista imaju vrednost. U kompaniji Mastercard nastojimo da ljudima omogućimo da svaki trenutak iskoriste najbolje – bilo da uživaju u praznicima kod kuće ili u inostranstvu, ili prisustvuju nezaboravnom događaju. Građani Srbije još uvek imaju vremena da svoje planove pretvore u stvarnost ove godine”.

Zanimljivo je da su putovanje na novu, dugo željenu destinaciju (38%), obilazak znamenitih lokacija (11%) i poseta poznatim gradovima (10%) među najčešćim iskustvima koja građani Srbije i dalje žele da dožive do kraja godine, navodi se u saopštenju za medije.

Više na platformi Priceless.com.