Kompanija Bpacks, startap koji je razvio prvu tehnologiju ambalaže od kore koja se lako integriše u postojeće proizvodne tokove kako bi zamenila plastične materijale, najavila je saradnju sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex kao deo ugovora u vrednosti od jednog miliona evra u fazi pre-seed sa investitorima. Startap Bpacks razvija projekte potpuno zasnovane na cirkularnoj ekonomiji, jer kompanija proizvodi 100% kompostabilnu ambalažu. Kompozitni materijal Bpacks omogućava proizvodnju oblika ambalaže od kore koristeći standardnu proizvodnu opremu za plastiku i tehnologiju oblikovanja pulpe. Ova ekološka ambalaža produžava rok trajanja kvarljivih proizvoda kao što su meso, povrće i voće do 7 dana i pomaže u smanjenju otpada hrane više od 42%.
U suočavanju sa problemom otpada hrane, supermarketi gube do 2,5-4% svojih godišnjih prihoda zbog odlaganja hrane. Kako bi odgovorili na zahteve maloprodajnih lanaca u vezi sa prelaskom na zelene materijale i produženjem roka trajanja proizvoda, Bpacks je sklopio partnerstvo sa srpskim maloprodajnim lancem Gomex, koji ima više od 300 prodavnica u južnoj Evropi, realizujući komercijalizaciju tehnologije kore drveća.
„ESG principi i održivost su u središtu misije naše kompanije, i ponosni smo što smo pioniri u ponudi inovativnih materijala na bazi kore drveća našim kupcima. Uvođenjem ove revolucionarne, ekološki prihvatljive ambalaže, cilj nam je da vodimo primerom i inspirišemo održivije prakse širom naše industrije. Rešenje Bpacks će koristiti ne samo krajnjim korisnicima, već i našoj kompaniji smanjenjem otpisa proizvoda, poboljšanjem roka trajanja i minimiziranjem otpada. To se savršeno uklapa u naše ESG vrednosti i postavlja novi standard za održivost unutar naše industrije“, ocenio je Dimitrije Stojanović, generalni direktor Gomexa.
„Naš proizvod je univerzalan po prirodi i sastoji se do 80% od industrijskih nusproizvoda, što znači da može pomoći proizvođačima hrane i pića, kozmetike i proizvoda za lepotu, kao i kućnih potrepština bez nanošenja štete životnoj sredini. Pored toga, naše rešenje za ambalažu, zahvaljujući prirodnim svojstvima kore, ima visok antibakterijski indeks i povećava rok trajanja proizvoda, ispunjavajući zahteve naših klijenata. Ciljajući da obezbedimo seed rundu do marta 2025. godine, planiramo da izgradimo sopstvenu fabriku za proizvodnju peleta i uspostavimo lanac snabdevanja pružajući materijale proizvođačima plastike i direktno našim klijentima“, rekao je Mihail Skalkin, suosnivač Bpacks.
Globalno tržište rigidne ambalaže dostiglo je veličinu od 218 milijardi USD u 2023. godini i predviđa se da će dostići oko 366 milijardi USD do 2034. godine, uz godišnji rast od 5%. Očekuje se da će svetski volumen drvnog otpada postati novo tržište koje omogućava proizvodnju ambalaže vredne najmanje 100 milijardi evra.
„Kompanija poput Bpacks koja se bavi održivom inovacijom predstavlja važan korak za maloprodajne lance koji žele da smanje svoj ekološki otisak bez žrtvovanja kvaliteta ili povećanja troškova za kupce. Bpacks pokazuje kako ekološki prihvatljive prakse mogu besprekorno integrisati u glavne tokove tržišta, postavljajući novi standard za rešenja ambalaže. Zahvaljujući tome možemo očekivati da će Bpacks ostvariti preko 40 miliona evra uz EBITDA od 30% do 2028. godine“, naveo je Mihail Taver, savetnik i član Upravnog odbora Bpacks.
Kompanija Bpacks ima tim od osam članova sa R&D centrom u Beogradu koji uključuje pet naučnika koji su ove godine podneli inovaciju Bpacks-u patentnom uredu. Kompanija planira da uspostavi operacije u Španiji 2025. godine i trenutno je u aktivnoj fazi prikupljanja sredstava za uspostavljanje fabrike za pelete i proizvode za ambalažu u Španiji koja će omogućiti zadovoljenje potreba evropskog tržišta ambalaže i započinjanje operacija u SAD-u.