Kompanija YouGov, međunarodna grupa za istraživanje podataka i analitiku na mreži sa sedištem u Londonu (1.800 zaposlenih u 37 kancelarija u svetu), kupila je za 315 miliona evra kompaniju CPS GfK, iz domena usluga potrošačkih panela, koja poseduje panele iz 18 evropskih zemalja koji dostavljaju podatke iz više od 100.000 domaćinstava i 18 miliona izvršenih kupovina. Ova akvizicija objedinjuje novi standard u prikupljanju i obradi podataka o ponašanju i stavovima kupaca i potrošača. Kombinovana ponuda znači da će klijenti koji koriste usluge YouGov i CPS GfK imaju uvid u svaki korak na putu kupaca – od toga šta kupuju i gde, do toga zašto i kako kupuju, saopšteno je medijima povodom ove transakcije.

Kako se navodi, ovaj ugovor proširuje ponudu kompanije YouGov na evropsko tržište robe široke potrošnje i maloprodajni sektor. Ovim poslovnim  potezom, kompanija YouGov ubrzava dugoročnu strategiju u vezi sa sa ulaganjem u tehnologiju, u proizvode i platforme, proširujući svoje panele koji povećavaju njene geografske potencijale i mogućnosti prikupljanja podataka, navodi se u saopštenju.

YouGov će za postojećih 1.100 klijenata koje je do sada usluživala CPS GfK, imati mogućnost kontinuiranog istraživanja publike od 26 miliona registrovanih članova panela na 55 tržišta. Ulaganje kompanije YouGov i program integracije, obezbediće nesmetanu tranziciju za klijente i saradnike CPS GfK-a i omogućiti obema kompanijama da iskoriste međusobne prednosti.

Stiv Heč (Steve Hatch), generalni direktor (CEO) kompanije YouGov ocenio je da YouGov i CPS GfK ovim nadograđuju svoje kapacitete: „Ova akvizicija rešava značajan izazov u ovoj industriji. Objedinjavajući na jednom mestu šezdeset godina iskustva kompanije CPS GfK u pružanju najkvalitetnijih podataka o ponašanju potrošača i vodećih podataka kompanije YouGov o stavovima potrošača, naši klijenti mogu u potpunosti da razumeju šta svet misli, želi i kupuje“, ocenio je Heč.

Sa svoje strane, Stefan Heremans (Stefan Heremans), predsednik kompanije CPS GfK je istakao da će ubuduće, CPS GfK i YouGov omogućiti klijentima da razumeju svaki korak na putu kupca – od toga šta kupuju i gde, do toga zašto i kako kupuju – preko oglašavanja, lokacije i izbora medija: „Više od 60 godina, CPS GfK pruža klijentima uvid u to šta kupci kupuju i zašto to kupuju. Kao deo YouGov porodice, naši klijenti mogu da očekuju isti visoki kvalitet podataka koji su im oduvek bili važni za poslovanje. Pored toga, dalje ćemo produbiti međusobne odnose kroz dragocene podatke YouGov-a o mišljenjima, motivacijama, željama i medijskim navikama potrošača“, naveo je Heremans.

Ovom prodajom svog dela CPS, kompanija GfK je rešila i svoj status u okviru antimonopolskih odobrenja koje nalažu pravila Evropske unije, da bi se spojila sa sa kompanijom Nilsen (NIQ). Od sada će to spajanje biti moguće, a kombinacija NIQ-a i GfK-a stvoriće vodeću svetsku kompaniju za informisanje potrošača.