Glavni grad Austrije je omiljena turistička destinacija i zahvaljujući Dunavu važno čvorište evropske rečne plovidbe. Međutim, brodski saobraćaj doprinosi emisiji CO2 u gradskom području. Kruzeri koji su usidreni u luci proizvode struju putem dizel generatora, što izaziva emisiju CO2, a koja se može izbeći korišćenjem obnovljive energije sa kopna. Zbog toga je bečko energetsko preduzeće „Wien Energie“ u martu ove godine započelo izgradnju infrastrukture za priključenje rečnih kruzera na kopneni izvor električne energije, saopštila je Kancelarija Grada Beča u Beogradu.
Počev od proleća 2026. godine, sto odsto zelene energije će teći preko kopnenih priključnih stanica do brodova na svih dvanaest pristaništa u Beču. Time će biti omogućeno da do 50 brodova istovremeno koristi isključivo struju iz obnovljivih izvora, umesto dizel generatora. „Zahvaljujući ovoj infrastrukturi, brodovi će prilikom pristajanja u Beču koristiti čistu, ekološki prihvatljivu struju. To znači manje buke i manje izduvnih gasova duž obale Dunava“, izjavila je gradska većnica za inovacije, urbanizam i mobilnost, Uli Zima.
Brodovima je potrebna struja ne samo tokom plovidbe, već i dok su u luci, za njihove brodske sisteme i klima uređaje. Ta struja se obično generiše pomoću dizel motora, što donosi visoke emisije CO2 i buku. Kruzeri na austrijskom delu Dunava već sada koriste inovativnu infrastrukturu u gradovima: Linc, Melk i Krems. Ugradnjom priključaka u bečkom Centru za brodski saobraćaj i luci Frojdenau, završiće se izgradnja kopnene energetske mreže na glavnim pristaništima u austrijskim saveznim pokrajinama kroz koje protiče Dunav. Zbog velikog broja brodova (godišnje 2.500) i dugog trajanja boravka, energetske potrebe brodova u Beču su veće nego bilo gde drugde duž austrijskog toka Dunava.
Ovaj projekat se sufinansira iz evropskog programa za podršku transportnoj infrastrukturi „Connecting Europe Facility – Transport“, navodi se u saopštenju Kancelarije Grada Beča u Beogradu.