Autor: R. Nikolić

Dragan Stajković, generalni direktor Bambi Požarevac

Dragan Stajković, generalni direktor Bambi Požarevac

Od pre godinu dana u Požarevcu, u kompaniji Bambi, radi Razvojni centar (R&D) za istraživanje novih proizvoda, u kojem postoje mini proizvodne linije i svi uslovi za inovacije, razvoj i testiranje proizvoda iz oblasti konditorstva. Od 2019. godine kompanija Bambi posluje u okviru Coca-Cola grupacije, a ovo je prvi razvojni centar ovog tipa koji ova američka kompanija ima u ovom delu Evrope. Zapravo, Coca-Cola u Evropi ima samo jedan Razvojni centar, koji je otvoren pre više godina u Briselu (Anderleht), koji opslužuje Evropu, Bliski Istok, južni deo Azije i Afriku, ali je on specijalizovan za razvoj napitaka. Posle tog centra, ovaj u Požarevcu je drugi R&D centar i na njegov značaj ukazuje Dragan Stajković, generalni direktor kompanije Bambi:

„Menadžment Bambija je inicirao nastanak ovog Razvojnog centra u Srbiji jer Coca-Cola ima lidersko iskustvo u proizvodnji pića, ali ne i konditorskih proizvoda. A da bismo nastavili dalje da radimo, imali smo izbor: ili da budemo posmatrači onoga što se dešava na tržištu ili da napravimo naš Razvojni centar i da tu stvaramo nove brendove. Jer, kao što je poznato, inovacije su veoma važne za ovaj biznis, rekao je za www.magazinbiznis.rs Stajković, kada smo 21. februara posetili kompaniju u Požarevcu.

Generalni direktor Bambija smatra da ovaj Razvojni centar treba da bude otvorenog tipa i da ga koriste i drugi i to bez naknade:

„Naš R&D treba da bude kao institut u koji mogu da dolaze mladi sa fakulteta, da dolaze iz manjih i velikih firmi, ukoliko žele da stvaraju neke inovativne proizvode. Jer, oprema koju imamo u ovom Centru, pruža mogućnosti za mnogo veći razvoj“, kaže Dragan Stajković.

U nastanak ovog Razvojnog centra kompanija Bambi je uložila 2,5 miliona evra, a u poslednjem kvartalu 2023. godine finalizovane su čak četiri inovacije – Wellness keks potpuno preliven čokoladom, Zimska Plazma u dva ukusa, redizajn Plazma Kocke i Plazma od Srca u dva ukusa: lešnik i pomorandža. „Inovacije su neophodne jer širimo poslovanje. U 2024. godini investiraćemo dodatnih 12 miliona evra u Bambi; želimo da plasiramo naše proizvode u 28 zemalja sveta, uz širenje na afrički kontinent“, kaže Stajković.

Generalni direktor Bambija naglašava da je ova požarevačka fabrika najveći proizvođač u regionu i da su, uprkos nestabilnostima na tržištu sirovina, prošle godine ostvarili rast od 2 do 3 odsto. Iako je statistika u Srbiji zabeležila pad u oblasti maloprodaje, iako su, kao proizvođači iz Srbije, ostali bez plasmana robe na Kosovo, zbog političkih okolnosti i zabrane plasiranja robe iz Srbije, požarevački Bambi je, ipak, imao uspešnu poslovnu godinu i dvocifreni rast prodaje. Zato Dragan Stajković ima velika očekivanja od Razvojnog centra i od inovacija kojih će biti u Požarevcu i naglašava: „Ovo je jedini Centar ove vrste za konditorsku industriju. Ovakav R&D nemaju ni mnogo veći proizvođači u konditorskoj industriji u Evropi“.