Generali Osiguranje Srbija je u prva četiri meseca 2025. godine zabeležilo rast premije značajno iznad proseka tržišta, potvrđujući svoju poziciju među najprepoznatljivijim i najzastupljenijim osiguravajućim kućama u Srbiji, posebno u segmentu osiguranja stanovništva, saopštila je ta kompanija.

Prema podacima za period od januara do aprila 2025, kompanija Generali Osiguranje Srbija ostvarila je snažan rast premije od 23% u odnosu na isti period prethodne godine, uz ukupnu premiju od 12,162 miliona dinara, dok je u istom periodu ukupno tržište ostvarilo rast od 8%.

U najnovijem kvantitativnom istraživanju koje je sprovela agencija Smart Plus Research,  Generali Osiguranje Srbija je osiguravajuća kuća u kojoj najveći broj građana – čak svaki četvrti korisnik (23%) – ima aktivnu polisu. Brend Generali zauzima drugo mesto po broju korisnika koji ga razmatraju prilikom izbora osiguranja (35%), a ujedno se nalazi i među tri najprepoznatljivije osiguravajuće kuće u zemlji, sa ukupnom poznatošću od gotovo 90%, navodi se u saopštenju kompanije.

Ovi rezultati potvrđuju snažnu tržišnu poziciju, prepoznatljivost i visok nivo poverenja koje Generali Osiguranje Srbija uživa među korisnicima, posebno u oblastima životnog, privatnog zdravstvenog, imovinskog i putnog osiguranja. Dodatno, Generali prednjači i kada je reč o lojalnosti klijenata – najveći procenat korisnika koji su naveli da poseduju polisu, upravo je vezan za naš brend – ističe se u saopštenju za javnost.

Takođe, rezultati poslovanja na nivou Generali grupe u prvom kvartalu ove godine ukazuju na snažan rast operativnog rezultata, zahvaljujući svim poslovnim segmentima. Bruto fakturisana premija dostigla je 26,5 milijardi evra (+0,2%), vođena snažnim rastom u segmentu osiguranja imovine, nezgode i odgovornosti (P&C) (+8,6%), posebno u delu koji se ne odnosi na osiguranje motornih vozila.

U saopštenju Generali Grupe navodi se da je neto priliv iz segmenta životnih osiguranja premašio 3,0 milijarde evra zahvaljujući svim linijama poslovanja, naročito u segmentu zdravstvenog osiguranja.

Od ostalih podataka navodi se da je kombinovani racio značajno je poboljšan na 89,7% (-1,4 p.p.), a da nediskontovani kombinovani racio takođe nastavlja veoma pozitivan trend i iznosi 92,0% (-1,7 p.p.).

“Operativni rezultat značajno je porastao na 2,1 milijardu evra (+8,9%), zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata, predvođenih snažnim rezultatima osiguranja imovine i nezgode (P&C). Prilagođeni neto rezultat porastao je na 1,2 milijarde evra (+7,6%). Prilagođena zarada po akciji porasla je još više, na 0,79 evra (+9,4%). Potvrđena je solidna kapitalna pozicija, sa koeficijentom solventnosti od 210% (210% za kraj 2024.)”, navodi se u saopštenju Generali Grupe za medije.

Komentarišući ovakve rezultate, finansijski direktor Generali Grupe, Kristijano Borean, izjavio je:

„U ovom prvom kvartalu, Generali je ostvario kontinuiran snažan rast kako operativnog, tako i prilagođenog neto rezultata, pokazujući veoma pozitivan početak našeg novog strateškog plana ‘Lifetime Partner 27: Driving Excellence’, zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata. Naše poslovanje osiguranja imovine i odgovornosti imalo je koristi od zdravog rasta prihoda, uglavnom vođenog linijama poslovanja koje se ne odnose na osiguranje motornih vozila, kao i od daljeg poboljšanja kombinovanog racija. Segment životnog osiguranja zabeležio je značajan neto priliv, pri čemu je naš prioritetni sektor – zaštite i zdravstvenog osiguranja, kao i hibridni i unit-linked proizvodi – ostvario snažne rezultate. Upravljanje imovinom dalo je solidan doprinos operativnom rezultatu Grupe, uglavnom zahvaljujući konsolidaciji kompanije Conning Holdings Limited. Naši diverzifikovani izvori profita i solidna kapitalna pozicija, podržani izuzetnim generisanjem gotovine, omogućiće Grupi uspešnu realizaciju novog strateškog plana i stvaranje vrednosti za sve naše zainteresovane strane.”

U procenama svetskih ekonomskih izgleda za poslovanje u 2025. ekspertski tim Generali Grupe očekuje da će globalna ekonomija porasti između 2,5% i 3,0%, što je ispod stope rasta od 3,2% zabeležene 2024. godine. Neizvesnost dolazi zbog mogućeg usporavanja trgovinske razmene u SAD i Kini.

“Ekonomija evrozone može se i dalje razvijati prigušenim tempom, slično kao u 2024. godini, uz postepeno uvođenje veće fiskalne potrošnje u Nemačkoj. Američke carine mogu povećati inflaciju u SAD, dok u evrozoni prevladavaju dezinflatorne sile. Ovo bi trebalo da omogući ECB-u da nastavi sa daljim smanjenjem kamatnih stopa tokom godine. Malo je verovatno da će Fed nastaviti svoj ciklus popuštanja pre leta kada bi potencijalni uticaj carina na američku ekonomiju mogao početi da se materijalizuje. U tom kontekstu, sa novim strateškim planom Lifetime Partner 27: Driving Excellence, koji se fokusira na izvrsnost u odnosima sa kupcima, osnovnim mogućnostima i operativnom modelu Grupe, Grupa će ubrzati profitabilan rast u životnom osiguranju kapitalizujući svoju široku bazu kupaca i snažan distributivni otisak”, navodi se u procenama Generali Grupe o ekonomskim izgledima u 2025.