„Naš svet je pretežno dizajniran bez razmišljanja o potrebama žena – i bez uključivanja žena. Čak i danas, nejednakost i isključenost i dalje sputavaju žene. Zato Mastercard kroz svoju globalnu mrežu stvara ambiciozna partnerstva povezujući ljude, kompanije i inovativna rešenja koja transformišu način na koji naš svet funkcioniše“, rekla je En Kerns.
Izvršna potpredsednica kompanije Mastercard En Kerns (Ann Cairns) radi već 40 godina, a karijeru je započela u industriji nafte i gasa u kojoj dominiraju muškarci. Nakon što je nekoliko godina radila kao istraživač u ovoj industriji, En je karijeru nastavila u bankarstvu, najpre u Citibank, gde je radila na nekoliko funkcija u vezi sa finansijskim uslugama da bi se potom pridružila kompaniji Mastercard, gde je svoje profesionalne snage uložila u promovisanje vrednosti inovacija, raznolikosti i inkluzije. En je takođe globalna predsednica “Kluba 30%” – neprofitne organizacije koja nastoji da stimuliše izvršne direktore i izvršne odbore korporacija širom sveta kako bi povećali rodnu raznolikost u redovima višeg i visokog menadžmenta.
Njena uloga zagovornice vrednosti različitosti i inkluzije značajan je deo njene karijere i upravo je ona, zajedno sa bivšom finansijskom direktorkom kompanije Mastercard Martinom Hund-Mejean, jedna od utemeljivača načina razmišljanja kompanije u pogledu rodne ravnopravnosti. Okvir koji su one postavile sastoji se od tri stuba: ljudi, tržišta i zajednice, i to je blisko povezano i sa osnovnom misijom kompanije.
„Naš svet je pretežno dizajniran bez razmišljanja o potrebama žena – i bez uključivanja žena. Čak i danas, nejednakost i isključenost i dalje sputavaju žene. Zato Mastercard kroz svoju globalnu mrežu stvara ambiciozna partnerstva povezujući ljude, kompanije i inovativna rešenja koja transformišu način na koji naš svet funkcioniše“, rekla je En Kerns.
Fokusirani na to kako podržavamo svoje ljude
Za naše poslovanje je od suštinskog značaja negovanje radnog okruženja u kome se svi zaposleni osećaju cenjeno, poštovano i osnaženo kako bi mogli da ostvare svoj najveći potencijal. To uključuje jednaku platu za jednak rad.
Mastercard je izgradio uspešnu kulturu u kojoj zaposleni znaju da cene inovacije i saradnju i gde svaka osoba ima jednake šanse za uspeh. Razvoj i sprovođenje regionalnih akcionih planova pomaže da zadržimo fokus na jednakosti, inkluziji i raznolikosti na svim mestima gde Mastercard posluje. Važno je kontinuirano podizati svest o nesvesnoj pristrasnosti uvođenjem treninga i uključivanjem resursa u radno okruženje, postavljajući jasne smernice kroz različite politike i prakse kako bi se stvorili preduslovi za veću inkluziju i uklanjanje potencijalnih prepreka za uspeh.
Smanjujući razlike u platama, Mastercard se kreće ka pravičnosti u pogledu primanja zaposlenih u skladu sa svim merilima. En ističe: „Žene u našoj kompaniji zarađuju 1 dolar na svaki 1 dolar koje muškarci zarade, pokazala je naša najnovija analiza primanja zaposlenih na istom nivou i koji obavljaju istu ulogu. Dakle, veoma sam zadovoljna što mogu da potvrdim da smo postigli rodnu ravnopravnost, iako još uvek postoji prosečna razlika u platama među polovima od 8%, ali to je zato što još uvek imamo veći broj muškaraca u odnosu na žene na visokim pozicijama, a ne zato što su više plaćeni, i čime nastavljamo da se bavimo. Naš cilj je paritet po svim merilima. Pri tom, posvećeni smo negovanju različitih talenata u celoj kompaniji dok gradimo globalno dinamičan, angažovan i uravnotežen tim.”
Vodimo računa kako utičemo na tržište.
Prema procenama, smanjenje rodnih razlika u pogledu radne snage moglo bi obezbediti trilione ekonomskom rastu globalno. Međutim, u ovom trenutku, u skoro svakoj zemlji, postoji veliki jaz u ekonomskim mogućnostima i prilikama za žene. Dugogodišnje barijere u pogledu zarade, imovine i učešća žena u globalnim finansijskim tokovima i dalje predstavljaju ograničenja – kako za pojedince, tako i zajednice.
Tokom proteklih meseci, ali i danas – slušamo od lidera kompanije Mastercard o novim i postojećim programima koje kompanija sprovodi kako bi zadovoljila jedinstvene potrebe žena i otvorila put novim mogućnostima. Ovo podrazumeva stalnu posvećenost kompanije vlasnicima malih preduzeća, ali istovremeno i ulaganje u unapređenje obrazovanja devojčica.
Girls4Tech zasnovan je na Mastercard STEM pristupu i počevši od 2014. godine do danas, okuplja 2 miliona devojčica od 8 do 16 godina, od ukupno 5 miliona devojčica koliko se Mastercard obavezao da će uključiti u program do 2025. godine. Projekat se trenutno sprovodi u 46 zemalja i teritorija, a krajnji cilj Girls4Tech™ programa jeste da pokaže koje su sve vrste veština potrebne kako bi se omogućili uslovi za STEM karijeru i da bi se stvorili lideri sutrašnjice.
Do sada su startap kompanije koje su osnovale i vodile žene prikupile skoro milijardu dolara kapitalnih investicija, a istraživanje kompanije Mastercard je potvrdilo da kada žene rade, ekonomije rastu. U isto vreme, poznato je da se samo 3 procenta globalnih ulaganja u dolarima ulaže u novoosnovane kompanije koje pokreću žene. Kroz naša partnerstva i programe kao što je StartPath, podstičemo našu mrežu investitora i sponzora da pomognemo u povećanju broja žena osnivača kompanija i da im olakšamo put do ekonomije obima.
Prema mišljenju En Carns, žene bi trebalo da razmišljaju o prekvalifikaciji, unapređenju i generalno da postanu više tehnički orijentisane kako bi bile bolje pozicionirane u pogledu preuzimanja budućih poslova u ovim oblastima. Dakle, žene bi trebalo da pronađu vreme da razmisle o učenju novih veština, posebno imajući u vidu ubrzane tehnološke promene, uključujući nove 5G mreže i razvoj veštačke inteligencije (AI).
Posvećeni smo tome kako pokrećemo promene u društvu.
Znamo da ovaj trenutak zahteva više od postepenih promena. Potrebno je pozvati na sistemske promene koje ispituju osnove načina na koji naše ekonomije funkcionisu i konstatovati da ne rade jednako za sve segmente društva. Mastercard centar za inkluzivni rast, u partnerstvu sa Centrom za javni uticaj, razvio je “Napravljen za sve” – globalni okvir koji opisuje kako javni, privatni i civilni sektor moraju da sarađuju kako bi pokrenuli na akciju i osigurali budućnost održivog prosperiteta, jednakog učešća i odgovornog upravljanja.
„Kada sam počela svoju karijeru, često sam bila jedina žena u prostoriji. Izgradnja sledeće generacije žena lidera je od suštinskog značaja za našu kompaniju i za naš svet. Mi donosimo različite perspektive, od partnerstava sa organizacijama poput Kluba 30%; Finansijska alijansa za žene; Gavi, Savez za vakcine; USAID-a, do našeg programa Girls4Tech koji je posvećen tehnološkom obrazovanju pet miliona devojčica do 2025. godine. Radujemo se što ćemo podeliti i novu istraživačku inicijativu o prevazilaženju rodnih različitosti u tehnologiji. Povezivanje ljudi sa mogućnostima je fundamentalno za ono što radimo u svojoj kompaniji. To je ono što je “Neprocenjivo” i što znači buđenje potencijala u svakoj osobi u svim delovima njenog života“, zaključila je En Kerns.