OTP banka Srbija je sa svojim prijateljima i partnerima, Srpskim filantropskim forumom i Trag fondacijom pokrenula pionirsku inicijativu “Zajedno do solidarnijeg društva” posvećenu izradi jedinstvenog Registra organizacija civilnog društva koje će Banka osloboditi od provizija prilikom uplata humanitarnih donacija na njihove namenske račune. Oslobađanje od provizija važiće za sve grupe klijenata i za sve načine uplata koje se realizuju preko OTP banke, bez obzira na to u kojoj je banci otvoren račun na koji se donacija upućuje. Ova inicijativa pokrenuta je u cilju afirmacije i osnaživanja kulture davanja u našoj društvenoj zajednici.
OTP banka ima dugu i intenzivnu filantropsku tradiciju i neguje vrednosti dobročinstva kroz svoja korporativna davanja, ali i među svojim zaposlenima. Pokrenuta inicijativa predstavlja važan doprinos na tom putu.
„Veoma se radujemo što smo kroz međusektorsko delovanje i saradnju uspeli da pronađemo kvalitetno i održivo rešenje za podršku radu civilnog sektora. Verujemo da će kreiranje Registra i ukidanje provizija na uplate humanitarnih donacija na namenske račune doprineti stvaranju povoljnijeg i podsticajnijeg okvira za davanje i filantropiju. Cilj nam je da u Registru, na jednom mestu okupimo sve aktere civilnog sektora čiji je rad transparentan, kontinuiran, poštovanja vredan i čiji rezultati zaslužuju dodatni podsticaj i veću vidljivost. Ponosni smo što će na ovaj način mnoga dobra dela i ideje biti realizovane. Obaveza nas u OTP banci, kao lidera u svojoj oblasti, je da učinimo sve što je u našoj moći da zajednicu u kojoj radimo unapređujemo, učinimo humanijom i podstičemo njen razvoj, ali i da inicijativama koje pokrećemo šaljemo dobar primer drugima da isto učine. Važno nam je i da pošaljemo poruku da pokretanje zajedničkih inicijativa po pravilu postižemo bolje i trajnije rezultate.“, istakao je Predrag Mihajlović predsednik Izvršnog odbora OTP banke.
Procene su da je u Srbiji tokom 2022. godine putem donatorskih akcija sakupljeno oko 33 miliona evra za različite humanitarne potrebe u više od 4600 akcija[1]. U pogledu same kulture solidarnosti i dobročinistva, podaci iz iste godine pokazuju da su građani mnogo veći dobročinitelji u odnosu na kompanije, suprotno ustaljenom mišljenju. Njihov udeo u humanitarnim donacijama iznosi oko 50 odsto od ukupno sakupljenih sredstava.
[1] Podaci iz izveštaja “Srbija daruje 2022: Izveštaj o dobročinstvu” koje je realizovala organizacija Catalyst Balkans uz podršku Fondacije Charles Stewart Mott i Fonda braće Rokfeler.