Povezivanjem aplikacija Banca Intesa i eUprave omogućena dostupnost svih elektronskih usluga javne uprave bez odlaska na šaltere

 Ministar informisanja i telekomunikacija, Mihailo Jovanović, zamenik direktora Kancelarije za IT i eUpravu, Zoran Mišić i predsednik Izvršnog odbora Banca Intesa, Darko Popović, prisustvovali su 20. juna predstavljanju nove usluge Banca Intesa koja putem svojih aplikacija za mobilno i elektronsko bankarstvo omogućava jednostavno povezivanje sa eUpravom i dostupnost svih usluga javne uprave bez odlaska na šaltere.

Banca Intesa je prva banka na tržištu Srbije koja je u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu omogućila digitalno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID koja građanima omogućava da postanu eGrađani tj. da pristupaju Portalu eUprava najvišim nivoom pouzdanosti, da generišu kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu, kao i da koriste sve usluge elektronske uprave i drugih državnih portala.

Putem aplikacija za mobilno i elektronsko bankarstvo Banca Intesa, klijenti banke od sada mogu da, u bilo kom trenutku, bez odlaska na šalter banke ili nekog od registracionih tela za izdavanje parametara za aktivaciju ConsentID, postanu eGrađani i da sami sebi izdaju parametre i kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu koji im omogućava jednostavnije korišćenje kvalifikovanog elektronskog potpisa na daljinu kao zamene za svojeručni potpis, kao i obavljanje bilo koje od elektronskih usluga koje država Srbija nudi građanima i privredi.

„Za samo 6 godina uspeli smo da transformišemo javnu upravu u moderan, efikasan, transparentan i korisnički orijentisan servis građana zahvaljujući elektronskoj upravi. Naša misija je bila da građanima i privredi omogućimo brže i efikasnije završavanje administrativnih poslova, pružajući im mogućnost da to učine sa bilo kog mesta na Zemljinoj kugli i u vremenu koje njima najviše odgovara. Zahvaljujući Nacionalnom portalu za elektronsku identifikaciju eid.gov.rs , sada imamo skoro 2 miliona registrovanih eGrađana koji uspešno koriste na stotine različitih elektronskih usluga preko Portala eUprava euprava.gov.rs i drugih državnih portala. Takođe, u proseku, dnevno se registruje oko 1.500 novih eGrađana, što je zaista veliki uspeh. Značajan korak u naporima da postojeće usluge učinimo dostupnim i pristupačnim građanima širom Srbije potvrđuje saradnja Banca Intesa i Kancelarije za IT i eUpravu. Banca Intesa je postala prva banka u Srbiji koja je svojim klijentima omogućila da postanu eGrađani bez odlaska na šaltere tj. izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID. Nadam se da će i ostale banke iskoristiti ovu novu mogućnost povezivanja privrede i elektronske uprave“, izjavio je Mihailo Jovanović, ministar informisanja i telekomunikacija.

„Činjenica da je Banca Intesa postala prvo i jedino digitalno registraciono telo za izdavanje parametara za aktivaciju ConsentID još jednom potvrđuje našu poziciju na čelu liste vodećih banaka i tehnoloških inovatora na tržištu. Kao važan korak na putu daljeg razvoja digitalnog ekosistema banke i omnichannel koncepta, ova usluga će omogućiti uvođenje bespapirnog procesa u našu poslovnu mrežu kroz digitalno potpisivanje ugovora u ekspoziturama, proširenje ponude proizvoda koji se mogu ugovarati putem digitalnih kanala, povećanje iznosa kredita koji se već sada mogu realizovati digitalnim putem, kao i virtuelnu razmenu dokumentacije između klijenta i banke, donoseći nove standarde digitalnog bankarskog poslovanja na tržište i podstičući dalji razvoj digitalnog društva u našoj zemlji“, izjavio je Darko Popović, predsednik Izvršnog odbora Banca Intesa.

„Aktivacijom mobilne aplikacije ConsentID otvara se veliki broj mogućnosti prvenstveno jer se ovaj način prijave izjednačio sa najvišim nivoom pouzdanosti. Aktivacijom ove aplikacije na mobilnom telefonu građani i privreda mogu da se prijave na Portal eUprava, Portal APR-a, Portal eZdravlje, Portal Moja srednja škola, Portal Moja prva plata, kao i na Portal esDnevnik. Korisnici takođe, sami sebi mogu izdati kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu sa kojim mogu da obavljaju elektronsko potpisivanje dokumenata brzo i jednostavno, uz pomoć mobilnog uređaja, bez ograničenja u pogledu mesta i vremena, kao i bez instaliranja softvera za korišćenje potpisa ili posedovanje čitača smart kartice. Podsetiću vas da se parametri za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID izdaju besplatno kako fizičkim odlaskom na više od 1.000 šaltera širom Srbije, a sada i po prvi put izdaju se i digitalnim putem korisnicima Banca Intesa“, izjavio je Zoran Mišić, zamenik direktora Kancelarije za IT i eUpravu.

Banca Intesa je, takođe, krajem prethodne godine u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu omogućila klijentima da parametre za pokretanje ConsentID aplikacije dobiju u njenim ekspoziturama. Banka je do sada na ovaj način izdala preko 1.200 parametara, uz očekivanje da će zahvaljujući digitalnim kanalima broj izdavanja u narednom periodu biti višestruko uvećan.