Davor Bruketa, 16. juna na Letnjem Vivaldi forumu na Mokroj Gori

Davor Bruketa, 16. juna na Letnjem Vivaldi forumu na Mokroj Gori

“Ja uvek imam istu prezentaciju, pa ako je neko već bio na mom predavanju, neka slobodno izađe, ništa novo neću reći”.

Bila je to prva rečenica Davora Brukete jednog od najpoznatijih hrvatskih dizajnera, jednog od osnivača reklamne agencije Bruketa&Žinić&Grey, čiji je sada kreativni direktor, kada se 16. juna, drugog dana Letnjeg Vivaldi foruma obratio učesnicima ovog skupa, koji se tradicionalno održava u organizaciji Mokrogorske škole menadžmenta.

I, zaista, samo je jedna devojka napustila veliku dvoranu u kojoj je oko 250 učesnika pratilo forum. Davor joj se kratko obratio “A, ti si već bila”, na šta je ona klimnula glavom, a on otpozdravio “Bok”!

I onda je počela prezentacija u kojoj su posetioci Vivaldi foruma uživali, a Davor Bruketa ispričao vrlo zanimljivu preduzetničku priču o kreativcima koji, i kada nemaju novac, imaju dobre ideje koje će im doneti i reputaciju i novac.

Nema sumnje, reč je o romansiranim epizodama iz rada sada već velike i važne agencije BRUKETA&ŽINIĆ&GREY, koja je počela sa dvoje kreativaca i ostvarila šampionske rezultate u prošlih 25 godina. Počelo je od Podravkinog kuvara sa “tajnim receptima”, koji sa belih strana postaju vidljivi tek kada se zagreju u rerni na 100 stepeni, pa preko vina sa Brača koje je od anonimnog postalo brend Stina, i sve do reklame za penušavo slovenačko vino koje se, u video filmu, bere noću i pakuje u 98% crnu bocu, kako svetlost ne bi oštetila mehuriće!

Do sada je ova kreativna agencija osvojila nekoliko stotina prestižnih svetskih nagrada, u samom je vrhu uspešnih, a svetski brendovi za koje radi su brojni – od Coca Cole do Rimac  grupe…

Mnogo je zanimljivih i duhovitih poruka koje je Davor Bruketa uputio učesnicima Vivaldi foruma, ali su možda posebno važne one koje se odnose na vezu koju reklamne agencije treba da uspostave sa medijima, nudeći im prave, provokativne, informacije, te tako mogu da dođu u žižu pažnje javnosti i bez plaćene reklame. Samo treba kreativno osmisliti. Druga zanimljiva napomena se odnosi i na Hrvatsku i na Srbiju, kao male zemlje i male ekonomije:

“Mi živimo u maloj zemlji i u malom gradu. Ako ne napravimo nešto posebno, niko nas neće primetiti”, rekao je Bruketa. Doduše, on je upotrebio reč koja se kosi sa pravilima pristojnosti, pa ćemo je ovde izbeći, ali, kao što on sam kaže: ko je bio na njegovim predavanjima zna o čemu je reč.

No, suština je u kreativnosti koja nije sama po sebi dovoljna, čak i kada je bogom dana, već u ogromnom radu koji stoji iza svakog dobrog i značajnog dela. Ljudi u malim državama, na “periferiji velikog sveta” to treba uvek da imaju na umu, podseća Bruketa.

“Temelj svega što radimo je kreativnost, to je nešto što nas pokreće, uzbuđuje i motiviše celi naš tim. Svi svakodnevno vežbamo svoj kreativni mišić i to se oseti. Jer, ljudi na kraju ne gledaju što govorite, nego što radite”, rekao je Davor Bruketa učesnicima Letnjeg Vivaldi foruma, često prekidan aplauzima.

R. Nikolić