Autor: R. Nikolić

Nevena Jehlička, Operations Manager, Press Office - Evolution tim: Beograd definitivno jeste destinacija kojoj je potrebna ovakva usluga

Nevena Jehlička, Operations Manager kompanije Evolution – servisa za iznajmljivanje EV: Beograd definitivno jeste destinacija kojoj je potrebna ovakva usluga

„Analize konsultantske kuće GrowthReport (2024.) pokazuju da tržište u Severnoj Americi prelazi sedam milijardi američkih dolara, a da ga prate Evropa, Kina i Indija. Kod nas, ovaj segment je tek počeo da se razvija, ali su uveliko prepoznati benefiti ove usluge. Profesionalni servisi za iznajmljivanje električnih vozila (EV-Electric Vehicle) sa vozačem su već ozbiljan trend u svetu“, kaže Nevena Jehlička, Operations Manager u beogradskoj kompaniji Evolution – profesionalnom servisu za iznajmljivanje EV sa vozačem.

U razgovoru za naš portal Nevena Jehlička objašnjava kako je došlo do toga da Evolution tim pokrene ovu uslugu.

„Primetili smo da postoji potreba za ovakvom vrstom usluga, pre svega kad su u pitanju kompanije i stranci. Kompanije žele maksimalno profesionalan odnos: da vozilo bude dostupno na vreme, da bude besprekorno čisto, da unapred znaju cenu, pa čak i da imaju delegirnu osobu koja će uvek odgovarati na njihov upit za vožnju.

Stranci, sa druge strane, žele isti nivo usluga kakav dobijaju u Berlinu, Cirihu ili Stokholmu i tu se otvorio prostor za pokretanje ove delatnosti“, kaže Nevena.

Koliko je Beograd poslovna destinacija kojoj je potrebna ovakva vrsta usluge? Šta ste do sada zaključili?

„Beograd definitivno jeste destinacija kojoj je potrebna ovakva usluga.

Mnogo ljudi koji danas koriste usluge profesionalnih servisa za iznajmljivanje vozila sa vozačem, bilo da su u pitanju električna ili ne, imalo je ne tako sjajno iskustvo vožnje i počelo je da traži alternativu onome što je najdostupnije. Servisi kao što je naš, drže izuzetno visoke standarde kad je u pitanju profesionalnost vozača i održavanje voznog parka. Dodatno, karakteristike električnih vozila su takve da je vožnja izuzetno tiha, a to je poslovnim korisnicima jako važno jer mogu da završe sastanak ili neki zadatak tokom dužeg putovanja.

Takođe, prednost flote sa isključivo Teslinim vozilima, kao što je naša, je i ta što uživa veliko poverenje korisnika. Evolution flota se sastoji od Tesla model X vozila, a to je prvi SUV koji je dobio perfektan NHTSA bezbednosni rejting“.

Evolution flota se sastoji od Tesla model X vozila, a to je prvi SUV koji je dobio perfektan NHTSA bezbednosni rejting

Evolution flota se sastoji od Tesla model X vozila, a to je prvi SUV koji je dobio perfektan NHTSA bezbednosni rejting

Da li sličan servis postoji u nekoj od država u našem neposrednom okruženju – Hrvatska, Makedonija, Bugarska, Rumunija, BiH…?

„Istraživali smo tržište zemalja u okruženju, ali, osim u Hrvatskoj, nismo uspeli da nađemo servis koji nudi isključivo električna vozila. Pružaoci usluga iznajmljivanja vozila sa vozačem uglavnom se oslanjaju na, da ih tako nazovem, tradicionalne modele, uz poneko električno vozilo.

Čini se da države regiona tek počinju da prepoznaju mogućnosti i da ćemo, u budućnosti, videti sve više i više servisa za iznajmljivanje električnih vozila sa vozačem“.

Ko su korisnici vaših usluga i kakva je potražnja?

„Evolution servis postoji manje od godinu dana, ali za ovo vreme se pokazalo da uglavnom poslovni korisnici i stranci traže ovakvu vrstu transporta. Oni hoće uslugu po modelu ‚ključ u ruke‚ – ne žele samo da ih odvezemo od tačke A do tačke B, već da se mi postaramo o svakom segmentu njihovog putovanja, pa čak i o detaljima kao što su različiti načini plaćanja, kako bi oni zaista mogli da se opuste ili da završe neku obavezu.

Takođe, sve je više pojedinaca koji planiraju vikend u našem komšiluku, pa su izračunali da im je i finansijski i vremenski isplativije da iznajme auto sa vozačem, nego da idu svojim kolima ili avionom. U tom slučaju jeftiniji su troškovi putovanja, nema amortizacije niti čekanja na aerodromima ili pak kašnjenja, a dinamika putovanja se prilagođava njihovim potrebama“.

Da li je korisnicima važna cena vaše usluge ili je to segment poslovnih ljudi koji „ne pita za cenu“?

„Moj utisak je da je svakome važna cena, ali ono što sam primetila jeste da je važniji odnos cene i kvaliteta. Na primer, Evolution nudi uslugu prevoza od i do aerodroma ’Nikola Tesla’ i ona je skuplja u poređenju sa taksijem. Da gleda samo cenu, korisnik bi se svakako odlučio za taksi, ali odabir nije tako jednostavan. Većina naših klijenata želi čisto, provetreno vozilo u kom je zabranjeno pušenje, želi wi-fi konekciju i privatnost da neometano radi i obavlja pozive odmah po sletanju. Ukratko, želi višu klasu vozila koja utiče na komfor, udobnost, bezbednost, te reputaciju kompanije, ali možda čak i na prvom mestu, profesionalnu uslugu u pogledu lakoće i brzine komunikacije, tačnosti i prilagođavanja njihovim potrebama“.

 Jedno društveno-aktuelno pitanje: Radili ste u prošlih devet meseci, upravo u vreme blokada koje su organizovali studenti i građani, kao oblik protesta i upozorenja na tragične posledice pada nadstrešnice na železničkoj stanici u Novom Sadu. Koliko su blokade predstavljale smetnju u obavljanju vašeg servisa – prevoza za poslovne korisnike?

„Citirala bih ovde svog kolegu, koji je zadužen za upravljanje našim voznim parkom, inače nekadašnjeg instruktora vožnje, koji nas vrlo često podseti na definiciju saobraćaja –  ’Saobraćaj je permanentno donošenje odluka u konstantno promenljivim okolnostima’.

Vodimo se time prilikom obavljanja delatnosti. Bilo da su u pitanju radovi na putu, saobraćajna nezgoda koja uspori saobraćaj na Gazeli, blokade ili kvar na vodovodnoj mreži, mi to uzimamo kao situaciju kojoj moramo da se prilagodimo i da prema njoj isplaniramo rutu i potencijalne izmene. Jednostavno, to su situacije koje se odražavaju na sve učesnike u saobraćaju, pa tako i na nas. Na kraju krajeva, većina nas živi i radi u velikom gradu gde su gužve u saobraćaju, iz ovog ili onog razloga, više pravilo nego izuzetak“.

Koliko je korisnicima važan brend vozila koja koristite i ekološki „friendly car“, odnosno, električno vozilo?

„Kad biraju električno vozilo u odnosu na vozilo sa unutrašnjim sagorevanjem, ne bih rekla da je brend u smislu određenog imena toliko presudan. Korisnik, koji se odluči za struju, to čini iz nekih drugih razloga kao što su tiha vožnja, prednosti za životnu sredinu, a ne zbog brenda kao takvog. Ono što, da tako kažem, prevagne na našu stranu je reputacija koju Tesla ima. To prepoznaju korisnici, koji žele beskompromisnu udobnost i bezbednost. Već sam pomenula da je Tesla model X prevazišao sva očekivanja kad je u pitanju sigurnost u vožnji, a tu su i najkvalitetniji softveri i tehnološka rešenja koja i te kako utiču na kvalitet pružene usluge“.

Kakve su sugestije korisnika u pogledu usluge koju im pružate?

„Dosad su sa nama delili samo pozitivna zapažanja o vozilima koja koristimo, kvalitetu koji pružamo, ali i načinu na koji obavljamo uslugu.

Na primer, jako im se dopada što pratimo letove u realnom vremenu, pa korisnik ne mora da brine da li smo obavešteni u slučaju da let kasni. Mi to ispratimo i vozilo ga čeka u trenutku kad sleti. To nije benefit samo za pojedinca koji koristi uslugu transporta, već i za celu kompaniju jer, na primer, ni office manager, a ni neko drugi ko se bavi organizacijom, nema nikakavu obavezu da nas obaveštava.

Zatim, korisnicima se sviđa što svi naši vozači govore engleski jezik i što je bukiranje vozila izuzetno jednostavno pomoću bilo koje aplikacije za komunikaciju, imejlom ili telefonom“.

Da li ćete širiti obim posla – kada i kako?

„Rekla bih da će obim posla po prirodi stvari morati da raste. Sve je više klijenata i to će usloviti proširenje voznog parka i oblikovaće samu kompaniju kao takvu. Pratimo potrebe tržišta i trudimo se da odgovorimo na njih, a kvalitet usluge nam je ispred kvantiteta. Ne bismo voleli da urušimo reputaciju koju gradimo, samo da bismo imali veliku flotu i mnogo vožnji.

Postoji više mogućih pravaca razvoja, ali da li će to biti proširena mreža usluga u Srbiji, inostranstvo ili nešto treće, u ovom trenutku ne možemo da predvidimo u potpunosti“, rekla je Nevena Jehlička, Operations Manager u beogradskoj kompaniji Evolution, u razgovoru za naš portal.