Posle dve teške godine za putničku avijaciju, srpska nacionalna avio-kompanija je tokom prethodne godine zabeležila značajan napredak u poslovanju. Er Srbija je u 2022. godini prevezla ukupno 2,76 miliona putnika u redovnom i čarter saobraćaju, što je za 73 odsto više u odnosu na 2021. Od jula do decembra, kompanija je beležila rekordne mesečne rezultate u broju prevezenih putnika. Nacionalna avio-kompanija je realizovala ukupno 31.420 letova sa tri međunarodna aerodroma u Srbiji – matičnog beogradskog, kao i niškog i kraljevačkog. To je povećanje saobraćaja od 60 odsto u odnosu na 2021. godinu. Prosečna popunjenost putničke kabine iznosila je 72 odsto, što predstavlja povećanje od osam procentnih poena u poređenju sa prethodnom godinom. Tokom 2022. godine, Er Srbija je uvećala svoju mrežu za 15 destinacija, a flotu osnažila sa sedam novih aviona.

U flotu za dugolinijski saobraćaj u novembru je ušao drugi širokotrupni avion, erbas A330-200 koji nosi lik slavnog naučnika i pronalazača srpskog porekla, Mihajla Pupina. Pored toga, flota turbomlaznih aviona pojačana je sa po jednim avionom erbas A319 i erbas A320, a regionalna flota sa četiri nova aviona tipa ATR 72-600.

Avioni srpske nacionalne avio-kompanije su tokom 365 dana u 2022. godini planetu Zemlju obišli ukupno 754 puta, preletevši čak 30,2 miliona kilometara. Letelo se ukupno 3.468.850 sati.

Er Srbija je u prethodnoj godini u redovnom, sezonskom i čarter saobraćaju letela na ukupno 87 ruta ka Evropi, Severnoj Americi, Aziji i Africi. U odnosu na 2021. godinu, uspostavljeni su direktni letovi ka 15 novih destinacija, među kojima su Valensija, Malaga, Malta, Lion, Bolonja, Hanover, Nirnberg i druge. Od 9. decembra, nacionalna avio-kompanija je posle 22 godine pauze ponovo počela da leti do Narodne Republike Kine. Prva destinacija u toj azijskoj zemlji je Tjenđin, četvrti najveći grad i najveća luka u severnom delu Kine. Na taj način, Er Srbija je uspela da se pozicionira na tržištu kao jedna od samo nekoliko evropskih avio-kompanija koje imaju direktne letove do NR Kine.

„U proteklih 12 meseci trudili smo se da iskoristimo prilike koje su se ukazivale, brzo se prilagođavajući promenljivim tržišnim uslovima. Snage i kapacitete smo usmerili na dalji rast i razvoj kompanije i svih naših zaposlenih. Zahvaljujući ambicioznim ciljevima i spremnosti da agilno i preduzimljivo radimo na njihovoj realizaciji, postigli smo rekordne rezultate na različitim poljima. Po broju prevezenih putnika približili smo na samo dva procentna poena do rekordne pretpandemijske 2019. godine,“ rekao je Jirži Marek, generalni direktor Er Srbije. „U 2023. godini obeležavamo 10 godina poslovanja pod imenom Er Srbija. Imamo velike planove. Uvodimo preko 20 novih destinacija, među kojima je i Čikago, naša druga destinacija u Severnoj Americi. Nastavljamo sa podmlađivanjem i proširivanjem flote. Svesni smo da su očekivanja putnika velika i spremni smo da dalje napredujemo i da se menjamo nabolje.“

Posebno dobri rezultati u prošloj godini zabeleženi su u čarter saobraćaju, gde je Er Srbija realizovala 2.663 leta na ukupno 21 čarter ruti, čime je ostvaren za 10 odsto bolji učinak nego u 2021. godini. Sa Aerodroma Nikola Tesla Beograd i Konstantin Veliki u Nišu letelo se na čak devet ruta u Grčkoj, šest u Turskoj, tri u Egiptu, dve u Italiji i jedne u Tunisu.

Prevezavši blizu 5.000 tona robe, Er Srbija Kargo je u prethodnoj godini ostvario za 30 odsto bolji učinak u odnosu na 2021.

Usluge Premijum salona Er Srbije na Aerodromu Nikola Tesla Beograd tokom 2022. godine koristilo je 54.000 putnika.

Uz sve navedeno, Er Srbija se tokom 2022. godine pozicionirala kao jedna od evropskih avio-kompanija sa najviše nedeljnih letova sa istanbulskog aerodroma. Broj letova između Beograda i Istanbula povećan je sa 10 na do 17 letova nedeljno. Na taj način, putnici između dva grada na raspolaganju imaju i do šest letova dnevno, tako što tri leta obavlja Er Srbija, a preostala tri Turkiš erlajns, sa kojim Er Srbija ima kod-šer saradnju.