Pošto je ovo biznis forum, onda imam i jedan biznis predlog koji je vezan za izvoz. Mi imamo blago koje možemo izvesti u strane zemlje, a to su naši vladari, naše vođe!
Ovako je Zoran Kesić, autor tv brenda “24 minuta”, počeo svoje učešće na konferenciji Trendovi u biznisu – Business Trends održanoj 14. aprila u Beogradu, u organizaciji magazina InStore i uz medijsko partnerstvo nedeljnika NIN.
“Satira kao izvozni brend” bila je naslovna tema Kesićevog gostovanja na ovoj konferenciji:
“Humor i satira mogu da budu živopisna ambalaža za prepakivanje, za rebrendiranje imidža naše zemlje. Mi obično za nas mislimo da smo narod sklon humoru, šali, gostoprimstvu, splavovi, zezanje i ostalo. Ali, onda dođemo do karakterizacije naše emisije i ostalih koje se bave sličnim temama i satirom, da smo mi – hrabri. Da su naše emisije hrabre. U čemu je hrabrost?! U kritikovanju?! To nije hrabrost, to je obaveza”, rekao je Kesić.
“Obaveza je da kritikujete ljude koji su moćni. U čemu je suština pitanja koje mi se postavlja već 10 godina koliko traje moja emisija – da li imam obezbeđenje. Humoristička emisija da imam obezbeđenje?! Gde je nestala ta naša širina i naš humor, ta naša otvorenost i naša hrabrost. Gde je sve to nestalo? Jesmo li mi i dalje hrabri ili smo se pretvorili u neke plašljive, tunjave ćutljivce. Je li to izvršeno rebrendiranje Srbije u jednu plašljivu, tunjavu Srbiju? I ako jeste urađeno takvo rebrendiranje, zapitajmo se kome bi to moglo da odgovara”, rekao je Kesić uz naglašavanje da Srbija treba da iskoristi ono što ima i što je već u ljudima, a to je humor.
Ovoga puta vrlo ozbiljan, Zoran Kesić je podsetio da Srbi imaju nasušnu potrebu za satirom, za ironisanjem, za gaženjem nametnutih autoriteta:
“Ta potreba nas je krasila i pod bombama i za vreme osvajača i agresora i zavojevača. Srčanost i srdačnost, strast – to smo mi. To su naše prednosti. A preduslov za to je da se oslobodimo okova laži”, rekao je Kesić i naveo da je super-moć novinarskog posla – istina.
“Svaka satira polazi od istine. Pogonsko gorivo naše emisije nije satira, nego je istina. Bez istine nema ni novinarstva, nema ni satire”, rekao je Kesić.
A onda se obratio poslovnom svetu, učesnicima konferencije:
“Mi razvijamo naše biznise, ali zanimljivo, što više razvijamo naše biznise, mi smo više spremni, kao društvo, da zažmurimo kad vidimo da nešto nije kako treba. Imamo zaposlene, hranimo toliko ljudi, toliko porodica, imamo profit, imamo šerove, rejtinge…ali, nemamo vremena za ono što se dešava u društvu…. Možda sve ovo o čemu sam pričao nije vezano za temu ovog biznis foruma, ali čak i ako sam promašio temu – nisam promašio metu!”, rekao je Kesić na kraju svog učešća na Business Trends, a ispraćen je, naravno, velikim aplauzom. (R. N.)