Popularna aplikacija za razmenu poruka pokreće funkciju zasnovanu na veštačkoj inteligenciji koja rezimira sadržaj veb-stranice direktno u prepiskama.

Beograd, 14. novembar 2025. – Rakuten Viber objavio je uvođenje svoje nove funkcije – AI rezimea linkova, sa ciljem da razgovore učini tečnijim i efikasnijim. Nova funkcija rezimira sadržaj bilo kog linka koji nije privatne prirode, a pojavi se u prepiskama, tako da korisnici mogu odmah da se upoznaju sa glavnim temama iz članaka ili veb-stranica bez napuštanja tekuće komunikacije, navodi se u saopštenju za medije.

Uz AI rezime linkova, korisnici sada dobijaju koncizne preglede deljenog sadržaja direktno u Viberu – bilo da je u pitanju dugačak tekst, blog-post ili izveštaj. Funkcija takođe uključuje automatski prevod, što znači da, ako je jezik aplikacije Vibera podešen na srpski, a link je na engleskom jeziku, rezime će biti prikazan na srpskom.

Nova funkcija je besplatna za sve korisnike Vibera u svim prepiskama – u grupama, zajednicama, kanalima i razgovorima jedan-na-jedan. Tehnologija AI rezimea obrađuje isključivo internet link, a nikada privatne poruke korisnika. Sve privatne prepiske na Viberu zaštićene su potpunom enkripcijom s-kraja-na-kraj. Generisani rezime vidljiv je samo korisniku koji ga aktivira i ne prikazuje se drugim učesnicima u prepisci.

AI rezime linkova predstavlja najnoviji korak u Viberovoj široj strategiji primene veštačke inteligencije. Kompanija je prethodne godine predstavila AI rezime prepiski – sažetak poslednjih nepročitanih poruka zasnovan na veštačkoj inteligenciji, koji korisnicima pomaže pri brzom informisanju o dužim razgovorima. Očekuje se skoro uvođenje još više funkcija zasnovanih na veštačkoj inteligenciji, čime Viber dodatno potvrđuje svoju misiju – uštedu dragocenog vremena korisnicima, unapređenje svakodnevne komunikacije, pružanje praktične i inteligentne podrške i podizanje celokupnog korisničkog iskustva na još viši nivo.

Funkcija će biti dostupna svim korisnicima Vibera širom sveta tokom narednih dana. Ovim se dodatno proširuje inicijativa Rakuten Grupe „Triple 20“ (Trostruko 20), čiji je cilj unapređenje marketinških aktivnosti, operativnosti i efikasnosti poslovanja klijenata za 20% uz primenu veštačke inteligencije, navedeno je u saopštenju za javnost.