Pod veoma inspirativnim i prilično neobičnim nazivom za tradicionalno posuđe – “Planetu zemlju ne nose kornjače, već srpska šerpa”, Vojin Vukadinović, član Izvršnog odbora za inovacije, kompanije Metalac, Gornji Milanovac, dao je sasvim nov pogled na ovaj uspešni brend. „Vrlo je važno da razumemo koje mitove nosimo u sebi. Važno je da uvek gradimo dobar odnos sa svima i da ćemo problem rešiti samo ako smo otvoreni. Nije lako biti sin uspešnog oca, što je moj slučaj, ali morate naći svoj put. To je isto Think Local Act Global, morate naći način kako to da uradite, a da ne pokvarite ništa. To je poenta. Imam primer kad smo otvarali novi sajt www.pokloni.metalac.com. Tada sam shvatio da možemo da rešimo sve samo ako smo otvoreni. Da budem pravi ezoterični tip: mi smo cvetovi koji treba da se otvaraju“, deo je iz nesvakidašnje Vukadinovićeve prezentacije Metalca.
Sa svoje strane, Ivan Jovanović, direktor korporativnih poslova u kompaniji Bambi, govorio je o istrajnosti jednog od najvećih srpskih brendova – plazma. “Gde su Srbi, tu je i srpska plazma” – glasio je moto njegovog pristupa.
Veliki i mali: Ko koga, u stvari, danas jede?
Svetlana Bunčić, menadžerka za odnose sa zainteresovanim stranama u kompaniji NIS Srbija, vodila je razgovor na temu – Veliki i mali: Ko koga, u stvari, danas jede? Sagovornici su bili Maja Uzelac, direktorka marketinga i digitala Loreal Adria – Balkan, Kosara Melentijević, suvlasnica pivare Kabinet, Branko Babić, osnivač Phiacademy, inovator, ekspert za lepotu, i Olivera Nikodijević, direktorka marketinga Apatinske pivare, A Molson Coors.
Kao jedan od koselektora ovogodišnjeg Letnjeg Vivaldi foruma, Svetlana Bunčić je apostrofirala pitanje: da li su veliki igrači neprikosnoveni na tržištu ili mali igrači mogu da zadaju ozbiljne udarce. Drugim rečima, da li su velike korporacije neprikosnovene ili su preduzetnici zapravo oni kojima pripada budućnost, kao i šta je sa startapima koji su nepresušna inspiracija. Učesnici panela su pokazali da su dragocena iskustva rada i u korporacijama i u malim firmama. Svaka pozicija ima prednosti i mane. Ali, ono što je svima zajedničko jeste – održanje vrednosti brenda. Jer, kako je sumirala moderatorka Bunčić:
– Kada je brend u problemu onda stvari moraju da se zaustave i da se vrate duboko onome ko je ključan za taj brend, a to je potrošač. Ako između potrošača i brenda ne postoji bilo kakva korelacija i komunikacija, onda džaba sve. Tako da moramo da sagledamo jedni druge – veliki male, a mali velike.