Autor: R. Nikolić

Bora Miljanović na radionici Letnjeg Vivaldi foruma 12. juna: TikTok je mala televizija. Ja sam kroz vežbu na TikToku, snimajući priče, sebe održao u kondiciji javnog nastupa (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Bora Miljanović na radionici Letnjeg Vivaldi foruma 12. juna: TikTok je mala televizija. Ja sam kroz vežbu na TikToku, snimajući priče, sebe održao u kondiciji javnog nastupa (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Kakva će biti budućnost TikToka – bilo je jedno od pitanja za Boru Miljanovića, osnivača agencije Represent Communications, na Letnjem Vivaldi forumu koji se od 12. do 14. juna održava u Drvengradu na Mokroj Gori. Miljanovićev odgovor je: „Mislim da će ići u nešto još brže, nešto još pliće i kraće da bi bilo bliže generacijama koje ga koriste“. No, iako bi se iz ove formulacije mogla izvući negativna konotacija po TikTok mrežu, Bora Miljanović je na jednoj od radionica Vivaldi foruma (10 stvari koje morate da znate o Tik Toku) predstavio ovu mrežu, gotovo u superlativima.

„TikTok je jedan od glavnih kanala komunikacije. To nije više samo Facebook, nije samo Instagram, već takva platforma postaje i TikTok. Zašto ljudi iz sveta biznisa koriste TikTok? Koriste ga za istraživanje nečeg novog, za učenje nečeg novog i za inspiraciju, jer je TikTok tako dobra aplikacija koja vas drži interesantnim. Moj primer: uveče dugo ostajem na TikToku jer me šeta kroz teme koje su meni interesantne. TikTok tačno zna za svakog od nas, zna koliko smo vremena proveli na njemu, zna šta nas zanima“, entuzijastično je ispričao Bora Miljanović.

Ističući koliko je u biznisu važna vidljivost, Miljanović je uveravao prisutne na radionici da „ako napravimo dobar TikTok, velike su šanse da to vidi ogroman broj ljudi i da taj video postane viralan. Prema podacima iz zapadnih istraživanja, 35% judi koji nešto vidi na TikToku, to i kupi. Oni koji su već na TikToku su u prednosti jer su kroz organski rast izgradili svoju publiku. TikTok je mala televizija. Ja sam kroz vežbu na TikToku, snimajući priče, sebe održao u kondiciji javnog nastupa, jer je snimanje TikToka kao gostovanje na TV i dobar trening. Time pomažete sebi da budete elokventniji. TikTok nudi i mnogo zanimljivih edukacija. A edukativne stvari mogu da budu dobra platforma za biznis“, ispričao je Miljanović, napominjući da ni snimanje ne traži mnogo vremena, jer i za to već postoji „pomoć prijatelja“, tj. forme koje se koriste za snimanje.

Bora Miljanović je ubeđen i da je TikTok algoritam jedan od najboljih, od onih koji postoje a vezani su za pronalaženje pravog sadržaja. „TikTok radi po principu grupa i povezuje sadržaje i ljude prema interesovanjima. To algoritam ocenjuje prema angažovanosti na TikToku“, rekao je Miljanović.

On je naveo lično iskustvo da se visoka gledanost na TikToku postiže ako se izazove neka ekcesna situacija, nažalost. Ali uprkos svemu, kao zaljubljenik u TikTok Miljanović tvrdi da će ta kratka, brza video forma koju TikTok sada forsira biti osnov komunikacije u narednim godinama.

Nema sumnje da je predavač Bora Miljanović veliki „fan“ TikToka, te da je tu mrežu favorizovao i na ovoj radionici, ali ne treba zaboraviti i druga stranu medalje zvane TikTok. U najkraćem, nedavno je   britanski “The Independent”, objavio istraživanje po kojem je TikTok format kratkih video snimaka direktno povezan sa smanjenim rasponom pažnje kada se aplikacija koristi više od 90 minuta dnevno. Aplikacija je označena kao “opasna po um čoveka”, tim pre što više od 60 posto korisnika TikToka ima između 11 i 26 godina, a ljudski mozak nije u potpunosti razvijen sve do 25. godine, naveli su stručnjaci koji su ispitavali posledice vezanosti za TikTok mrežu.

Ovo je bila samo jedna od radionica na Letnjem Vivaldi forumu, pa nije prilika za dužu elaboraciju, ali ne bi trebalo zaboraviti upozorenje koje je nedavno izrekla dr Galjina Ognjanov, profesorka marketinga na beogradskom Ekonomskom fakultetu, upravo u intervjuu za naš portal: “Marketinški pristup – dajte im ono što žele, recite im ono što žele da čuju – na dugi rok može da prouzrokuje štetu po društvo”.

Ova formulacija se svakako odnosi in a TikTok mrežu koju najviše koriste upravo mlađe generacije.