Autor: magazinbiznis.rs

Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Nestlé Adriatic S
„Činjenica je da Nestlé postoji 160 godina, ali dugo trajanje nije garancija za poverenje. Ono što sve ovo vreme održava lidersku poziciju kompanije Nestlé širom sveta, to su kvalitet i stalno unapređenje, raznolikost i dostupnost proizvoda”, kaže Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Nestlé Adriatic S (Corporate Affairs Manager), u intervjuu za naš portal.
Odgovarajući na pitanje o “formuli trajanja” švajcarskog i globalnog brenda Nestlé, Milica Milanović kaže da se tu priča ne završava:
„Društvena odgovornost više nije stvar izbora već obaveza, posebno velikih tržišnih igrača. Ukus je ubedljivo na prvom mestu kada je u pitanju odabir hrane, ali potrošačima je i održivost sve značajniji faktor pri kupovini”.
I proizvodne i životne okolnosti se menjaju, pa kako se brendovi prilagođavaju potrošačima?
“Da bi se prilagodili potrošačima, brendovi moraju konstantno da prate i razumeju njihove potrebe i želje, a tu istraživanje tržišta igra ključnu ulogu. Upravo kroz analizu trendova, demografskih podataka i ponašanja potrošača, proizvođači identifikuju prilike i potrebe za inovacijama”.
Kako to radi Nestlé?
“Dobar primer je porast svesti o zdravlju i održivosti, koji je doveo do povećane potražnje za prirodnim, nutritivno bogatim proizvodima, napravljenim i upakovanim na održiv način. Odgovor kompanije Nestlé bio je brz i konkretan: proizvodi na biljnoj bazi postali su važan deo asortimana, označavanje nutritivnih vrednosti postalo je još transparentnije na prednjoj strani pakovanja i uvođenjem nutri-skor skale, dok je ambalaža skoro 90% Nestle portfolija dizajnirana za reciklažu. Na ovaj način kompanija ne pruža samo odgovor na želje potrošača, već i postavlja nove standarde koji oblikuju njihova očekivanja i ponašanje”.
Kompanija Nestlé je poznata po inovacijama svojih brendova kojima se stvaraju zdravije navike ljudi u ishrani. Kako se donose odluke o inovacijama?
„Odluke o inovacijama se donose kroz pažljiv proces istraživanja i razvoja, koji uključuje analizu tržišnih trendova, potreba potrošača i naučnih saznanja. Timovi za inovacije i centri za istraživanje i razvoj, koriste podatke o potrošačima kako bi identifikovali prilike za nove proizvode ili poboljšanja postojećih, fokusirajući se na zdravije opcije koje odgovaraju savremenim prehrambenim navikama“.
Kako potrošači prihvataju inovirane proizvode?
„Prihvatanje inoviranih proizvoda zavisi od nekoliko faktora, uključujući kvalitet, ukus, nutritivne vrednosti i marketinške strategije. Nestlé često sprovodi testiranja proizvoda i anketiranja kako bi prikupila povratne informacije od potrošača pre lansiranja na tržište. Društvene mreže su dodatna pomoć u ovom procesu jer dobijate direktan uvid u mišljenja i komentare o proizvodima. Takođe, angažovanje potrošača kroz edukaciju o zdravim navikama ishrane može dodatno olakšati prihvatanje inovacija“.
Kompanija Nestlé Adriatic primenjuje principe cirkularne ekonomije, kako to u praksi izgleda?
„Principi cirkularne ekonomije uspostavljeni su u segmentima proizvodnje, pakovanja, logistike, upravljanja otpadom i viškovima hrane. Recimo, sav otpad koji nastane u Nestlé fabrici u Surčinu, ili se reciklira ili dalje upotrebljava za proizvodnju eko-izolacionih ploča, biogoriva i različitih vrsta đubriva. Upravo je na taj način naša fabrika 2019. postala prva u srpskoj prehrambenoj industriji koja je postigla ’Zero waste to landfill’ cilj, što znači da ni gram otpada ne odlaže na komunalne deponije“.
Nestlé Adriatic u Surčinu, kod Beograda, ima i najmodernije postrojenje za preradu otpadnih voda. Koliko je u to investirano?
„Da, u to postrojenje za preradu otpadnih voda, naša kompanija je investirala 1,2 miliona evra. Ali, zahvaljujući tome, svu vodu koja prođe kroz proizvodnju prečišćavamo i vraćamo čistu u prirodni recipijent. Na taj način čak 60.000 litara vode dnevno biva vraćeno čisto srpskoj prirodi. Viškovima hrane uspešno upravljamo i u saradnji sa bankama hrane Beograd, Niš i Vojvodina, kao i drugim organizacijama civilnog društva, pomažemo ugroženim grupama građana. Samo u poslednjih pet godina donirali smo Nestlé proizvode u vrednosti od oko 150 miliona dinara.
Već nekoliko godina imperativ u poslovanju postali su ESG ciljevi – održivost, društvena odgovornost i dobro upravljanje. Taj koncept je ključan i za poslovnu strategiju, a obuhvata i propise i direktive EU.
„ESG strategije i ciljevi više nisu stvar dobre volje već su postali obaveza – iż više razloga. Svakako su tu direktive i izveštavanja koje su kompanije u obavezi da poštuju, ali ispunjenje ESG standarda postaje sve važnije za opstanak biznisa i održavanje reputacije. Ne samo da je potrošačima ovo bitno pri izboru brendova i proizvoda, već i poslovne investicije i akvizicije zavise od ovog segmenta. Tiče se i ljudskih resursa jer mladi ljudi sve češće odbijaju poslove u kompanijama koje ne posluju na ovaj način, štaviše radije biraju da ne rade uopšte – dok ne nađu kompaniju koja ispunjava ESG standarde”.
Kako kompanija Nestlé Adriatic primenjuje koncept ESG poslovanja?
„Nestlé Grupa ‘spušta’ svoje ciljeve na lokalna tržišta i države, koje i Nestlé Adriatic u potpunosti poštuje i redovno izveštava o rezultatima. Srbija se regionalno dodatno ističe u ovoj oblasti zbog svog projekta regenerativne poljoprivrede. U taj projekat je od 2021. godine uloženo 1,8 miliona švajcarskih franaka, primenom kod svojih dobavljača – proizvođača povrća, soje i suncokreta”, istakla je Milica Milanović, menadžer korporativnih poslova za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Nestlé Adriatik S, u intervjuu za naš portal.