Satiričar, kolumnista, scenarista i pisac, konsultant za tržišnu komunikaciju Vojislav Žanetić, bio je specijalni gost “Late Night Talk” prvog dana, zapravo, prve večeri održavanja Letnjeg Vivaldi foruma (od 14. do 16. juna) poslovne škole Mokrogorska, na Mećavniku. Iako je “radni naslov” Žanetićevog predavanja učesnicima Foruma glasio “Sve knjige koje nisam napisao”, on je najavio da je počeo da piše knjigu o političkom šopingu! Kako kaže, politički biznis i skupljanje glasova zaslužuju “detaljniju obradu” kroz knjigu koju treba napisati.
A dok se to ne pojavi, Žanetić najavljuje da zasigurno uskoro izlazi knjiga “Danas nam je divno dno – i ostali igrokazi”, čiji su autori Žanetić i Mićko Ljubičić i u kojoj je sakupljena većina njihovih radova iz višegodišnje dosadašnje saradnje.
Učesnicima Letnjeg Vivaldi foruma Žanetić je naveo niz tema za knjige koje neće napisati, a među prvima će biti: Neće biti više Pljiža. Objasnio je i zašto:
“Mićko i ja smo zaključili da smo rekli sve što smo imali, da smo imitirali sve što je trebalo, da smo postali dosadni sami sebi, pa je bolje da mi sami prestanemo, nego da nam drugi kažu da smo dosadni. Uostalom, dosta je. Ovo nam je sedmi vođa po redu kojim smo se bavili, kroz nekoliko država u kojima smo živeli”, rekao je Žanetić.
Duhovitim opaskama Žanetić je prošao kroz teme i naslove knjiga koje nikada neće napisati. Pa se tu našla knjiga o veštačkoj inteligenciji i o tome kako smo lako i brzo prihvatili reč Čet GPT, kao da smo sa tim rođeni, zatim knjiga “Oni odoše” o neprekidnim migracijama ljudi širom planete, pa knjiga o tome kako postajemo “društvo spektakla” u kojem dominira prostakluk. Jedna od mogućih tema za knjigu koju, kako Žanetić kaže, neće nikada napisati je i knjiga “Mediokratija”, jer smo preplavljeni mediokritetima koji imaju kredo da je “uvek vreme za bilo šta”. Pomenuo je Žanetić i teme za nikad napisane knjige: “Potraga za normalnom zemljom”, a takve zemlje nema niti će je biti, zatim knjigu “Od welnesa do spa”, pa knjigu “Nula posto”, a sve na temu konzumerizma, zatim knjigu “Od bindža do transa” i tako dalje.
Ali, kad je o kreativnosti reč, Žanetić za najbolju definiciju izdvaja sledeću: “Kreativnost je nepoznata kombinacija poznatih elemenata”. On je podsetio i na davno iskazanu konstataciju da će “kreativnost biti gorivo XXI veka”, kao što je nafta bila gorivo XX veka.
“U svakoj industriji postoji kreativnost. MI stvaramo nešto i za sebe i za zajednicu, jer želimo da potvrdimo naše učešće u društvu čiji smo deo. Važni su nam koncept i kreativnost, ali nije važno samo da nešto smislimo, nego da to bude u nekom polju”, rekao Žanetić uz naglasak da nove tehnologije pružaju novu fascinantnost: neprekidno stvaraju efekat zastarelosti! Čim ste nešto izgovorili ili uradili, već sledećeg trena je postalo – zastarelo!
R. Nikolić