Autor: Radojka Nikolić

Darko Lukić, generalni direktor Nelt Grupe
„Namenili smo oko 200 miliona evra za akvizicije-kupovinu kompanija u narednih pet godina, ali još nismo u fazi odluke za koje ćemo se akvizicije opredeliti. Razmatramo 30 – 40 kompanija. Tu ima od relativno malih do nekih ozbiljno velikih kompanija. Nekad pokušamo, ali se akvizicija ne realizuje. Ove 2025. godine smo, na primer, pokušali akviziciju dve kompanije, ali nismo realizovali. Nemamo ni pritisak da akviziramo po svaku cenu“.
Ovako je Darko Lukić, generalni direktor Nelt Grupe odgovorio na pitanje našeg portala (magazinbiznis.rs) o tome kakva je struktura investicija u ukupnom iznosu od 400 miliona evra koje je ova kompanija namenila za razvoj u narednih pet godina. Nova strategija Nelt Grupe koja startuje od naredne godine i trajaće pet godina – do 2030. imaće poslovni moto „Uspon 2030“ (Ascend).
O tome je bilo reč na tradicionalnom godišnjem susretu menadžmenta Nelt Grupe sa predstavnicima medija 27. novembra u Beogradu.
Odgovarajući na naše pitanje o tome šta kompanija planira da akvizira u narednih pet godina, Darko Lukić kaže da je nezahvalno proceniti koja će akvizicija da se dogodi i kada.
„Od ukupnih investicija od 400 miliona evra planiranih u narednih pet godina, polovina će otići u akvizicije, 100 miliona evra u infrastrukturu, od čega smo ove godine već investirali 15 miliona. Takođe ćemo investirati u nove proizvodne kapacitete i u automatizaciju postojećih proizvodnih kapaciteta, među kojima su investicije u proizvodnju dečje hrane i u Neoplantu, a reč je o više destina miliona evra. Nastavićemo da investiramo u digitalizaciju i u jačanje organizacije, u otvaranje novih radnih mesta i u plate zaposlenih“, rekao je Lukić.
Nelt Grupa je u 2025. godini, završnoj godini petogodišnjeg ciklusa koji je započet 2020. godine, ostvarila ukupan prihod od 1,5 milijarde evra i time prešla „magičnu brojku“, ostvarivši rast od 9% u ovoj godini.
Menadžment tim Nelt Grupe je u razgovoru sa novinarima najavio nastavak uspešneg poslovanja i u 2026. godini, u kojoj očekuju turbulentno tržište, obeležena polikrizama, pa je u svojim planovima kompanija projektovala inflaciju od 5% u narednoj godini.
Nenad Miščević, potpredsednik za tržište Srbije je saopštio da je rast tržišta Srbije iznosio 6% u ovoj godini, a dok je Nelt Grupa zabeležila nešto viši rast od 7%.
Na rang listi 100 najvećih kompanija u Jugoistočnoj Evropi (SeeNews), Nelt Srbija je zauzela 89. mesto, dok u Srbiji Nelt Grupa ima poziciju na devetom mestu (gde su i najveće kompanije koje posluju na srpskom tržištu među kojima su NIS, EPS, Ziđin i ostale velike korporacije).
„Čak 50% robnih tokova u Srbiji prelazi preko intermodalnih terminala kompanije Nelt, a naša skladišta se prostiru na oko 35.000 kvadratnih metara prostora“, rekao je Miščević.
Nelt Adria grupa opsulužuje 35 miliona potrošača na 8 tržišta, saopštio je Goran Cerovina, potpredsednik za Adria tržište – reč je o svim državama nastalim od bivše SFR Jugoslavije, plus Albanija.
„Prosečan rast Nelt Adria tržišta iznosio je 16% i dostigao prihod od 403 miliona evra u 2025. godini, što je dupliran iznos u odnosu na stanje od pre pet godina kada je prihod iznosio 200 miliona evra“, naveo je Cerovina i najavio nove investicije u razvoj Nelt Adria u grupaciji.

Bojana Mucić, direktorka ljudskih resursa Nelt Grupe
Bojana Mucić, direktorka ljudskih resursa Nelt Grupe je navela da je u celoj Grupi, na 12 tržišta zaposleno 5.500 ljudi, a od toga u Srbiji 1.200 zaposlenih.
„Prosečna neto plata u kompaniji NELT je 135.000 dinara i planiran je rast od 10% u 2026. godini“, rekla je Bojana Mucić.
Sonja Todorova, potpredsednica za poslovanje Neltovih brendova saopštila je da su u Baby Food Factory instalirane nove proizvodne linije, što omogućava povećanje kapaciteta i dalji razvoj portfolija.
„Kompanije Baby Food Factory, Neoplanta i Chips Way zabeležili su kumulativni rast prihoda od 7% u odnosu na prošlu godinu, kao i rast tržišnog učešća. Inovacije u portfoliju, investicije u tehnologiju i snažno upravljanje brendovima ostaju strateški oslonci razvoja Nelt Grupe, uz planirano dalje proširenje kapaciteta i ulazak u nove kategorije“, rekla je Todorova.
U 2025. godini, koja je sasvim pri kraju, pa se rezultati mogu sagledati, sve poslovne jedinice Grupe beleže rast prihoda:
- Nelt Srbija: rast prihoda od 7%, na više od milijardu evra
- Nelt Adria (tržišta Ex-YU, Albanija, Rumunija): rast prihoda od 16%, na više od 400 miliona evra
- Nelt Afrika: rast prihoda od 11%, na 60 miliona evra
Kako se navodi, rezultat je ostvaren zahvaljujući jačanju portfolija, novim principalima i logističkim partnerima, među kojima su JTI (Albanija), Beiersdorf (Zambija), Mondelez (Angola), Revlon (Srbija), Bambi (Severna Makedonija) i drugi.
U okviru strategije „Uspon 2030“ ove godine realizovano je oko 30 miliona evra investicija u proširenje i modernizaciju skladišne i logističke infrastrukture, podizanje proizvodnih kapaciteta i digitalnu transformaciju ključnih procesa. U Albaniji i Bosni i Hercegovini otvorena su nova, savremena skladišta, dok je u Zambiji započeta izgradnja novog poslovno-distributivnog centra.
Nelt Grupa je u 2025. godini uložila šest miliona evra u povećanje zarada, 1,5 miliona evra u benefite za zaposlene, dok je više od 5.500 sati posvećeno razvoju liderstva i unapređenju kompetencija.
Kroz inovativne digitalne platforme kao što su SAP SuccessFactors i InfoNelt, zaposleni imaju jednostavniji pristup informacijama, efikasnije procese i bržu internu komunikaciju, čime se pozitivno utiče na motivaciju zaposlenih, saopšteno je na predstavljanju rezultata poslovanja Nelt Grupe.

Tradicionalni godišnji susret menadžmenta Nelt Grupe sa predstavnicima medija 27. novembra u Beogradu









