OTP banka daje dva miliona dinara za razvoj proizvoda koji rešava problem brzog kvarenje voća i povrća


Projekat B-fresh, pobednik je Generator Zero preduzetničkog konkursa OTP banke Srbija posvećenog podršci i nagrađivanju najboljeg rešenja za smanjenje karbonskog otiska, kao jednog od najvećih izazova današnjice, saopšteno je 18. marta. Ove godine na konkurs su prijavljena ukupno 72 rešenja, dok je u finale ušlo njih 10. Pobednički tim osvojio je dva miliona dinara kao i podršku OTP banke u daljoj realizaciji i promociji projekta.

Zbog činjenice da trećina proizvedene hrane na globalnom nivou završi kao otpad, što utiče na emisiju CO2, domaći startap B-fresh Technologies razvio je proizvod koji produžava trajanje voću i povrću, koje čini čak 40 odsto tog otpada. U pitanju je B-fresh sprej, inovativno, ekološki prihvatljivo rešenje koje emulzijom oblaže unutrašnjost postojeće ambalaže, kao što su plastične, kartonske, papirne kutije ili drvene gajbice.

Kao vodeći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga, OTP banka već godinama unazad radi na promociji i podršci inovacija i domaćeg preduzetništva, a Generator Zero predstavlja jedan od najznačajnijih projekata u ovoj oblasti.

,,Generator je konkurs koji raste iz godine u godinu, jer tematski pratimo trendove i potrebe tržišta. Na taj način uspevamo da svake godine predstavimo veliki broj perspektivnih i inovativnih projekata. Klimatske promene i globalno zagrevanje predstavljaju verovatno najveći izazov za čovečanstvo u 21. veku. Koliko god bilo teško prognozirati šta nas očekuje u godinama koje su pred nama, jedno je sigurno: svaki doprinos je bitan. Drugim rečima, svako od nas treba da preuzme odgovornost i učini sve što može u borbi za održivu budućnost. Upravo zato, u OTP banci smo strateški usmereni na zelenu tranziciju sa ciljem da, ne samo unapredimo svoje poslovanje u pravcu ekološke održivosti, već i da sve naše klijente motivišemo da to isto učine. Jedna od naših najvažnijih aktivnosti na ovom putu je i projekat Generator Zero, koji smo ove godine specijalno posvetili temi smanjenja karbonskog otiska, kao jednog od ključnih uzroka globalnog zagrevanja. Želja nam je da na ovaj način motivišemo i podstaknemo inovatore da nam ponude nova i kreativna rešenja i na taj način se uključe u zajedničku borbu za bolju budućnost“, rekao je Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke Srbija.

Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke Srbija za poslove sa stanovništvom i predsednik žirija za izbor pobednika je istakao da su prijave bile veoma kvalitetne i da je bilo izazovno odlučiti koji je najbolji od deset projekata koji su ušli u finalale. Čestitajući pobedničkom rešenju B-fresh, Kosovac je rekao da s svi finalisti su bili sjajni:

“Čestitam svim učesnicima na inovativnosti i kreativnosti koje su pokazali. Drago nam je da se tema pokazala ovako inspirativnom, što nam svima u OTP banci daje dodatni vetar u leđa da nastavimo sa aktivnostima koje doprinose ekološki održivoj budućnosti. Mi ćemo u narednom periodu pružiti veliku podršku pobedničkom rešenju, radeći zajedno na njegovom razvoju i promociji. Verujemo da će ovo doprineti inspirisanju novih kreativnih projekata na budućim izdanjima Generatora“, rekao je Kosovac.

Zorica Branković, predstavnica B-fresh Technologies startapa, ovogodišnjeg pobednika konkursa Generator Zero zahvalila se OTP banci na nagradi i osvojenom prvom mestu i čestitala za odličnu organizaciju i finale takmičenja. ,,Velika nam je čast što smo na ovom prestižnom takmičenju osvojili prvo mesto i glavnu nagradu. Učešće na konkursu je bilo fantastično iskustvo koje nam je omogućilo da upoznamo i sjajne timove sa kojima planiramo intenzivniju saradnju. Želimo da zahvalimo i članovima stručnog žirija, vrhunskim ekspertima u oblasti biznisa, što su prepoznali značaj i potencijal našeg proizvoda“, rekla je Branković.

Kako B-fresh sprej funkcioniše? Unutrašnjost ambalaže se poprska sprejem, a tokom sušenja se formira nerastvoran i transparentan sloj, zahvaljujući kome se produžava rok trajanja namirnica. Emulzija je na bazi biopolimera, tj. prirodnih materijala, hitozana i želatina, a sve njene komponente se nalaze na takozvanoj GRAS (Generally Recognized as Safe) listi, što znači da su bezbedne za ljudsku upotrebu i nemaju negativnog uticaja na životnu sredinu. Prisustvo ovog zaštitnog sloja ne utiče na izgled ambalaže.

Ovogodišnje finaliste Banka je podržala i predstavljanjem na svojim komunikacionim kanalima, a pobednika, pored osvojene novčane nagrade, očekuje dugoročna savetodavna podrška, kao i prezentovanje rešenja u OTP Lab inovacionom hub-u matične OTP Grupe, kao i u investicionom fondu Portfolion. Partneri projekta, čiji su članovi bili u ekspertskom žiriju, takođe su nagradili finaliste i to:

Mastercard je rešenje „Od tradicije do zelenije budućnosti“ tima Bifrost Bioplastic nagradio sa 5.000 EUR, dok će projekat SRBIJA INOVIRA ovom startapu omogućiti pristup finansiranju i svoje konsultantsku podršku.

 Schneider Electric je timu Buttsy NFT za istoimeno rešenje darovao računarsku opremu, dok je Robert Bosch uručio nagradu od 200.000 dinara za projekat „Samoodrživi staklenik sa komposterom” kompaniji Bit inženjering.

ICT Hub je startapu Eat Me App za istoimeno rešenje namenio tromesečno stanovanje u coworking prostoru, priliku da se predstave ICT HUB Venture fondu,  konsultacije i umrežavanje sa partnerima iz FMCG industrije, dok će Netokracija ovom projektu obezbediti vrednu medijsku podršku.

Inicijativa DIGITALNA SRBIJA je nagradila je projekat „Cloud city“ startapa Smart City Technologies mentorskim radom i pristupom biznis anđelima, a Beogradska otvorena škola (BOŠ) je darovala mentosrtvo i podršku za projekat ručno pravljenog papira i ambalaže – Udruženja za podršku osobama ometanim u razvoju Naša kuća.