Iako su troškovi poslovanja i dalje izrazito visoki, odlični prodajni rezultati omogućili su rast profitabilnosti, navodi se u saopštenju kompanije Atlantic Grupa povodom objavljivanja rezultata poslovanja za tri ovogodišnja kvartala. Naime, Atlantic Grupa je u prvih devet meseci 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 721,6 mil EUR, što je u odnosu na isti period prošle godine rast od 15,5%. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 3,5% u odnosu na isti period prošle godine i iznosi 73,1 mil EUR, dok je neto dobit rasla 1,7% i iznosi 36,5 mil EUR.
– U još uvek nestabilnom i izazovnom okruženju, Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim segmentima te na svim važnijim tržištima. Rastom se posebno ističu područja Slatko i slano te Pića, koja su uz vrednosni, ostvarila i značajan količinski rast prodaje. Takođe, prodajni volumeni ostalih poslovnih segmenata su stabilni, što je potvrda naše strategije i kvaliteta naših brendova. Odlični prodajni rezultati su, uprkos i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga kao i energenata, ali i značajnom porastu plata, omogućili rast profitabilnosti. Zahvalan sam našim zaposlenima, kupcima, dobavljačima i partnerima na predanosti i želji da svakim danom naše poslovanje zajedno činimo jačim – istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Slatko i slano, Pića i Donat prednjače u rastu
 
Najveći rast od 30,7% ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, zahvaljujući optimizaciji asortimana, pojačanim marketinškim aktivnostima te uspešnom lansiranju novih proizvoda. Sledi SPP Pića s nosećim brendom Cedevita, koje se može pohvaliti uspešnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda i rastom od 19,4%, te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 12,1%. Među distribucijskim područjima prednjače Severna Makedonija s rastom od 19,9%, Hrvatska s rastom od 19% i Srbija s rastom od 16,5%.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe sopstveni brendovi čine 62,5%, apotekarsko poslovanje 8,9%, dok principalski brendovi učestvuju s 28,6% prihoda od prodaje. Kafa se sa 145,4 mil EUR, tj. udelom od 20,1% u ukupnom prihodu od prodaje, ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
Proizvodnja zelene energije, novi logističko distributivni centar u Skoplju i prva nagrada za odnose s investitorima
U prvih devet meseci 2023. godine Atlantic Grupa je uspešno pokrenula rad dve solarne elektrane na svojim lokacijama, centralnom logističko distributivnom centru Zagreb i na proizvodnoj lokaciji u Rogaškoj Slatini. U maju je Atlantic predao obavezujuću ponudu za kupovinu kompanije Strauss Adriatic, a zaključenje transakcije treba da prethodno odobri Komisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije.
U području distribucije, sa Grupom Podravka je ranije dogovorena saradnja da Atlantic distribuira Podravkine proizvode na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlantikovog asortimana na tržištu SAD-a. Osim toga, u Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja saradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju ugovorena investicija od 12 mil evra u novootvoreni logističko distributivni centar.
Od važnijih priznanja, u saopštenju kompanije se ističe da je Atlantic Grupa četvrtu godinu zaredom dobila prvu nagradu za odnose s investitorima, koja se dodeljuje u saradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze. navodi se u saopštenju Atlantic Grupe.