Autor: Radojka Nikolić

Stanislav Zakić, art direktor magazina Vogue Adia na Letnjem Vivaldi forumu 12. juna na Mokroj Gori (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Stanislav Zakić, art direktor magazina Vogue Adria na Letnjem Vivaldi forumu 12. juna na Mokroj Gori (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Stanislav Zakić, sada umetnički direktor magazina Vog Adrija (Vogue Adria), bio je gost ovogodišnjeg Letnjeg Vivaldi foruma (Mokrogorska poslovna od 11. do 13. juna, Mećavnik), i predstavio svoj dosadašnji profesionalni put u okviru formata Vivaldi Showcase.

Za mladog čoveka (37), talentovanog i kreativnog po onome što je do sada pokazao, reč je o veoma zanimljivoj karijernoj putanji. Arhitektonsku školu je završio u Beogradu, a pošto je po vokaciji grafički dizajner, tako je i počeo u magazinu Hello. Zatim je radio kao art direktor srpskog izdanja Harper’s Bazaar, potom za kozmetičku kuću Aura, a posle toga za folk pevačicu Seku Aleksić – radio je kao art direktor na transformaciji njenog imidža i lansiranju kozmetičke robne marke. Od druge polovine prošle godine je art direktor magazina Vog Adrija.

O svemu tome Stanislav Zakić je detaljnije govorio 12. juna na ovogodišnjem Letnjem Vivadi forumu koju je bio posvećen svetu marketinga. U iskrenom, otvorenom i emotivnom Stanislavljevom predstavljanju učesnicima Vivaldi foruma, posebno je zanimljiv detalj koji do sada nije bio poznat široj javnosti, a odnosi se na potencijalnu saradnju sa Filipom Cepterom na brendu Cepter. Ta saradnja nije realizovana, a Stanislav Zakić i Filip Cepter su razgovorali posle Zakićevog prekida saradnje sa Sekom Aleksić krajem marta prošle godine.

Kako je Zakić ispričao na Vivaldi forumu, iz saradnje sa Sekom Aleksić je izašao kada je shvatio da je svoju poslovnu misiju zaokružio, a s druge strane, i zbog toga da se ne bi profilisao kao kreator imidža folk zvezda.

Stanislav Zakić: Živimo u vremenu kada kupujemo očima. Kako bi vi mene i neke mlade ljude naterali da kupe naočare od 65.000 dinara sa ovakvom kutijom, u ovakvom pakovanju...? (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Stanislav Zakić: Živimo u vremenu kada kupujemo očima. Kako bi vi mene i neke mlade ljude naterali da kupe naočare od 65.000 dinara sa ovakvom kutijom, u ovakvom pakovanju…? (Foto: Nikić, Mokrogorska)

Neposredno potom, stigla je ponuda od Filipa Ceptera da bude kreativni direktor za sve proizvode brenda Cepter.

„Pregovarao sam sa Filipom Cepterom i taj sastanak mi je bio jedan od veoma značajnih, zato što sam imao priliku da sedim sa čovekom koji je napravio tako veliku imperiju. Ali, gledanja na stvari nam se nisu poklopila”, rekao je Zakić.

Opisijući detalje iz razgovora sa Filipom Cepterom, Zakić je rekao da mu je Cepter pokazao pakovanje naočara na kojima je hteo da rade neku vrstu rebrendiranja, kako bi se povećala prodaja:

„Ja sam pitao koliko te naočare koštaju, a on je odgovorio: 65.000 dinara. Prokomentarisao sam: OK, ali ja ne vidim da to košta 65.000  dinara. Živimo u vremenu kada kupujemo očima. Kako bi vi mene i neke mlade ljude naterali da kupe naočare od 65.000 dinara sa ovakvom kutijom, u ovakvom pakovanju? Cepter je odgovorio da je to posebna tehnologija, na šta sam mu rekao: Meni se teghnologija podrazumeva. Za taj novac, one bi trebalo da lete…”,

Na tu Zakićevu opasku, Cepter ga je upitao šta predlaže, ispričao je Zakić:

“Pa, prvo, hteo bih da Vam kažem da bih ja pre kupio naočare Sen Loran za 350 – 400 evra, zato što bih dobio ceo doživljaj uživanja u kupovini (experience). A da li staklo ima tu tehnologiju ili nema, meni je sasvim OK. Zato bi na ovome trebalo mnogo da se radi, da se menja pakovanje i, uopšte, ceo pristup”.

Prema Zakićevim rečima, Cepter ga je pitao koliko ima godina, pa kad je odgovorio 36, Cepter je na to rekao:

“To je pravo vreme za veliku karijeru. Dođi na sastanak u pet popodne. Imamo sastanak sa velikim timom oko lansiranja novog proizvoda i novog sajta. Zanima me šta misliš”.

Zakić je došao na taj sastanak i na Letnjem Vivaldi forumu o tome rekao:
“Video sam da su rodbinski odnosi veoma prisutni i znao sam da tu nema mnogo prostora da ja kažem da nešto ne valja i da mora da se radi ispočetka. Tu je bila svastika, od svastike zaova, od zaove muž, a muž ima kreativnu agenciju… I, ako ja to sada malo pokvarim, ispašću brzo iz igre i neću biti u mogućnosti da napravim nešto veliko. A ako sam došao tu, voleo bih i da se to vidi”, ispričao je Stanislav Zakić svoje iskustvo iz razgovora sa Filipom Cepterom, o neuspostavljenoj saradnji.

No, za Stanislava je ubrzo počela nova karijerna etapa u kojoj i sada živi. Stigao je poziv iz Vog Adrije da bude njihov umetnički direktor. Tu je startovao polovinom prošle godine, a prvi posao je bio naslovnica sa Novakom Đokovićem i foto sesija za priču o Novaku.

Potom je usledila naslovnica sa Lepom Brenom u novembru prošle godine. Upravo taj editorijal jedne od najvećih muzičkih zvezda na ovim prostorima, po ideji Stanislava Zakića urađen za magazin Vog Adrija, skrenuo je pažnju javnosti. Zakić je, kako je rekao u svom gostovanju na Letnjem Vivaldi forumu poslovne škole Mokrogorska, veoma zadovoljan i ponosan i na taj svoj realizovani koncept.