Beograd, 24. april 2025. Atlantic Grupa je u prvom tromesečju 2025. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 259,9 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,8 odsto. Uprkos odličnim prodajnim rezultatima, profitabilnost je i dalje pod pritiskom rekordnih cena sirove kafe i kakaa i dalja ulaganja u zaposlene, pa je dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) manja za 8,7 odsto i iznosi 23,0 miliona evra, dok je neto dobit u odnosu na prvi kvartal prošle godine niža 38,4 odsto i iznosi 6,1 milion evra, saopštila je ta kompanija.

“U prvom kvartalu 2025. godine ostvarili smo snažan rast prodaje u odnosu na isti period prošle godine, usled rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. I dalje se pritisak rekordnih cena sirovina, posebno kafe i kakaa, te rastućih ulaganja u zaposlene reflektuje na rezultat u pogledu profitabilnosti. Nastavljamo da pratimo razvoj situacije u izazovnom i dinamičnom makroekonomskom okruženju, ali ostajemo uvereni da ćemo nastaviti s uspešnim i održivim rastom, s fokusom na jačanje konkurentnosti, inovacije i modernizaciju”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Kafa, Delikatesni namazi i Apotekarsko poslovanje prednjače u rastu

Najznačajniji rast prihoda od prodaje od 33,9 odsto ostvaren je u Strateškom poslovnom području (SPP) Kafa, a slede Delikatesni namazi s rastom od 19,5 odsto i Apotekarsko poslovanje s rastom od 8,0 odsto. Kafa je s udelom u ukupnom prihodu od 24,4 odsto i najveća pojedinačna kategorija. Među strateškim distribucijskim područjima (SDP) prednjače Srbija s rastom od 25,8 odsto i Severna Makedonija s rastom od 11,2 odsto, a značajan rast je ostvaren i na tržištima Bosne i Hercegovine i Nemačke. U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 65,0 odsto, apotekarsko poslovanje 9,4 odsto, dok principalski brendovi učestvuju s 25,6 odsto prihoda od prodaje.

Inovativnost, održivost i odgovornost na delu

Atlantic Grupa je 2025. godinu započela lansiranjem dva nova brenda – linije herbalnih voda iz segmenta funkcionalnih proizvoda pod brendom DoNatural (u okviru strateškog poslovnog područja Donat) kao i niskokaloričnu gaziranu limunadu pod brendom Lemonish (u okviru strateškog poslovnog područja Pića).

Atlantic je u sklopu konferencije Dani energetike u Sloveniji osvojio prvu nagradu u kategoriji „Energetski efikasna kompanija“. Uspesi kompanije nastavljaju se i na području osnaživanja organizacije, koje predstavlja jednu od temeljnih strateških odrednica. Ova predanost prepoznata je i u Bosni i Hercegovini, gde je Atlantic Grupa prema izboru portala MojPosao.ba uvrštena među tri najpoželjnija poslodavca.

Atlantic Grupa je i ove godine dobitnik sertifikata Equal Pay Champion (SELECTIO grupa), čime je potvrđena njena kontinuirana posvećenost obezbeđivanju jednakih plata za jednak rad, bez obzira na rod, kao i promovisanju zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama, navodi se u saopštenju kompanije.