
Beograd, 27. oktobar 2025 – Predavanjima iz oblasti održivog poslovanja i regenerativne poljoprivrede u Nestlé fabrici u Surčinu, počela je Nestlé akademija za mlade poljoprivrednike.
O Nestlé putu održivosti „od njive do trpeze“, o tome kako funkcioniše proces nabavke kvalitetnih sirovina, o beskompromisnom kvalitetu i standardima koji čuvaju poverenje potrošača, pa sve do regenerativne poljoprivrede u praksi, 20 mladih poljoprivrednika iz udruženja Poljoprivrednici nove generacije imalo je priliku da čuje od eksperata iz najveće svetske prehrambene kompanije, a lokalnog investitora od javnog značaja i lidera u regenerativnoj poljoprivredi, navodi se u saopštenju za medije.
Udruženje Poljoprivrednici nove generacije okuplja mlade poljoprivrednike širom Srbije, prvenstveno iz Vojvodine, a ima za cilj afirmaciju mladih u poljoprivredi, njihovo zadržavanje na selu, razmenu znanja i promociju inovacija i savremenih trendova. Pored predavanja, mladi poljoprivrednici su imali priliku i da posete Nestlé proizvodni pogon i magacin sirovina.
„Uzimajući u obzir da je prosečan broj godina poljoprivrednika u našem regionu veći od 60, neupitna je važnost edukacije mladih poljoprivrednika o savremenim načinima proizvodnje i brige o zemljištu, kao najvažnijem resursu koji imaju. Takođe, neophodno je učiniti poljoprivredu atraktivnom mladim ljudima, koji imaju mogućnost da unesu inovacije i primene agroekološke prakse ključne za budućnost hrane“, rekla je Ivanka Stojnić, menadžer održivog poslovanja kompanije Nestlé za tržište Južne i Istočne Evrope.
Kroz globalnu inicijativu Nestlé Needs Youth, kompanija je posvećena razvoju mladih i pružanju podrške u sticanju ključnih veština za karijerni napredak. Inicijativa se zasniva na tri oblasti: stvaranju prilika za zapošljavanje i razvoj veština, podršci mladim preduzetnicima i edukaciji mladih agropreduzetnika. U okviru poslednje, Nestlé stremi da poljoprivredu učini privlačnijom za mlade i da ih inspiriše da postanu preduzetnici u poljoprivredi – agropreduzetnici, podstičući ih da razvijaju održive karijere kao poljoprivredni proizvođači, da vode svoja gazdinstva kao biznis i da primenjuju principe regenerativne poljoprivrede.
„Pored edukacije, kroz biznis studiju želimo da podstaknemo razmenu iskustava, kao i da ih podstaknemo da razmišljaju o tome kako regenerativnu poljoprivredu mogu da primene na svom gazdinstvu. Cilj nam je da ih inspirišemo da svoja poljoprivredna imanja vode kao održive biznise, uz primenu savremenih praksi koje doprinose dugoročnoj održivosti i konkurentnosti. Dodatno, eksperti iz kompanije će sa mladim poljoprivrednicima podeliti svoja znanja o procesima nabavke i standardima kvaliteta, kako bi imali pregled neophodnih kriterijuma za ulazak u lance snabdevanja velikih kompanija“, rekao je Goran Eror, predsednik udruženja Poljoprivrednici nove generacije.
Nestlé globalno ima cilj da do 2030. godine čak 50 odsto ključnih sirovina nabavlja od poljoprivrednika koji primenjuju regenerativne prakse na svojim njivama. S obzirom na to da u Srbiji već godinama sprovodi projekat regenerativne poljoprivrede sa dobavljačima sušenog povrća, suncokretovog ulja i soje, kompanija će kroz Nestlé akademiju ovaj pristup predstaviti mladim poljoprivrednicima i edukovati ih o njegovoj praktičnoj primeni, navedeno je u saopštenju za medije.









