Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svetu, objavila je finansijske rezultate za prvi kvartal 2023. godine, a Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije Nestlé, tim povodom je izjavio da je kompanija ostvarila snažan organski rast u prvom kvartalu: “Napori naših timova na optimizaciji portfolija i odgovorno određivanje cena pomogli su da se neutrališu tekući pritisci usled dvogodišnje inflacije troškova. Uspostavljanjem novog partnerstva, kroz zajednički poduhvat u poslovanju sa smrznutim picama u Evropi obezbedili smo najbolju platformu za razvoj punog potencijala ovog posla. Nakon snažnog početka godine, potvrđujemo naša očekivanja za 2023. godinu i ostajemo fokusirani na stvaranje vrednosti za sve zainteresovane strane.“
I u kompaniji Nestlé Srbija je u prvom kvartalu 2023. godine je zabeležen pozitivan organski rast od 12,2 odsto.
„Veoma smo ponosni na naš tim u Srbiji, njihovu posvećenost i motivisanost. Zahvaljujući tome, Nestlé Srbija je u prvom kvartalu 2023. godine ostvario rast od 12,2 odsto, što se pozitivno odrazilo na ukupne rezultate Nestlé Zone Evropa. Nastavljamo naš put ka uspehu u svim kategorijama i kanalima. To se naročito odnosi na razvoj kategorije napitaka, gde se ističe NESCAFÉ, čijih se 6.000 šoljica izvrsne kafe svake sekunde popije u svetu, kao i razvoj našeg poslovanje sa hranom za kućne ljubimce, koja je glavni pokretač ukupnog razvoja tržišta u Srbiji. Držeći se čvrsto naše strategije za razvoj poslovanja, i dalje ćemo biti podrška ugroženim kategorijama društva, kojima smo u dosadašnjem toku godine donirali proizvode u vrednosti većoj od 9,5 miliona dinara“, istakla je Marjana Davidović, generalna direktorka kompanije Nestlé za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju.
Prodaja na nivou Nestlé Grupe
Po kategoriji proizvoda, najveći doprinos organskom rastu dala je Purina PetCare, sa svojim premium brendovima Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies. Prodaja kafe je rasla visokom jednocifrenom stopom, uz pozitivan razvoj prodaje za NESCAFÉ, Starbucks i Nespresso. Prodaja konditorskih proizvoda je rasla dvocifrenom stopom, uz snažan rast za Kit Kat i sezonske proizvode. Ishrana za bebe dostigla je dvocifrenu stopu rasta u velikom broju geografskih regiona. Mlečni proizvodi su zabeležili visok jednocifreni rast, uz veliku tražnju za kremama za kafu i pristupačnim obogaćenim mlekom.
Nestlé i kompanija za privatni kapital PAI Partners dogovorili su se da osnuju zajedničko preduzeće za Nestlé-ovo poslovanje sa smrznutim picama u Evropi, koje će biti posvećen učesnik na konkurentnom i dinamičnom tržištu.
Zona Evropa
Rast u Zoni Evropa podržan je rastom cena, održivim zamahom elektronske trgovine i snažnim razvojem prodaje out-of-home kanala. Zona je zabeležila porast tržišnog udela u hrani za kućne ljubimce, konditorskim proizvodima i ishrani za bebe. Po kategoriji proizvoda, ključni doprinos rastu dala je Purina PetCare, naročito njeni premium brendovi Felix, Friskies i Gourmet. Konditorski proizvodi zabeležili su dvocifreni rast, uz veliku potražnju za Kit Kat-om, dok je prodaja kafe rasla visokom jednocifrenom stopom, podržana NESCAFÉ-om i Starbukcs-om. Asortiman kapsula za kafu za Nespresso mašine zabeležio je snažan rast i sada se prodaje na sedam tržišta. Prodaja u Nestlé Professional kategoriji rasla je dvocifrenom stopom, podržana brendiranim rešenjima za kafu. Ishrana za bebe zabeležila je srednji jednocifreni rast, zasnovan na kontinuiranoj potražnji za premium formulama za bebe, naročito za NAN. Organski rast u Zoni Evrope iznosio je 9,7 odsto, uz rast cena od 10,7 odsto, dok je RIG iznosio -1,0 odsto. Ukupna prodaja porasla je za 5,4 odsto i iznosi 4,9 milijardi švajcarskih franaka.
Prognoza za 2023. godinu
U toku 2023. godine, Nestlé očekuje da će godišnji organski rast prodaje iznositi od 6 do 8 odsto, a da će marža operativne dobiti pri trgovanju iznositi od 17 do 17,5 odsto. Takođe, očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasti između 6 i 10 odsto.