Autor: R. Nikolić

Pavel Erankevich, generalni direktor Carlsberg Grupe Srbija: U prošle dve decenije kompanija Carlsberg je na srpsko tržište uložila oko 259 miliona evra, uglavnom u proizvodne i logističke kapacitete, opremu i razvoj brendova u Srbiji

Pavel Erankevich, generalni direktor Carlsberg Grupe Srbija: U prošle dve decenije kompanija Carlsberg je na srpsko tržište uložila oko 259 miliona evra, uglavnom u proizvodne i logističke kapacitete, opremu i razvoj brendova u Srbiji

„Tržište piva u Srbiji se još nije u potpunosti oporavilo i nije se vratilo na nivo pre pandemije. Poslednje dve godine jesu donele oporavak, ali u prvih šest meseci ove godine, tržište je palo za šest odsto u odnosu na isti period prošle godine. Dobra stvar je da taj pad tržišta u drugoj polovini godine manji za nekoliko procenata, tako da će na kraju 2023. biti niži“, rekao je Pavel Erankevich, generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe, na susretu sa predstavnicima medija u Beogradu, 28. novembra, ocenjujući poslovnu 2023. godinu na tržištu piva.

Kao uzroke za takav rezultat,  Pavel Erankevich navodi da su, pored ostalog, ključni faktori: loše vreme u pojedinim periodima letnje sezone, inflacija i pad kupovne moći stanovništva.

Generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe je naglasio značaj pivskog sektora za privredu Srbije:

„Pomenuću samo jedan podatak iz studije koju Ernst & Young svake godine izrađuje za Udruženje pivara: ukupna direktna i indirektna zaposlenost, povezana sa proizvodnjom i prodajom piva u 2022. godini, iznosila je oko 20.000 radnih mesta. Kada je reč o kompaniji Carlsberg, mi ove godine obeležavamo tačno 20 godina od kupovine pivare u Čelarevu i ulaska na tržište Srbije“, podsetio je Pavel Erankevich i naglasio da se u prošle dve deceije kontinuirano radilo na razvoju poslovanja:

„Trudili smo se da unosimo novine u pivskom segmentu, ulagali smo u modernizaciju fabrike i opreme,  u zajednicu i njenu dobrobit, i, pre svega, nastojali da budemo dobar poslodavac i dobar partner našim kupcima. Danas kompanija Carlsberg Srbija ima 645 zaposlenih, a Carlsberg Srbija Grupa 780 zaposlenih“, istakao je generalni direktor Carlsberg Srbija Grupe.

U prošle dve decenije kompanija Carlsberg je na srpsko tržište uložila oko 259 miliona evra, uglavnom u proizvodne i logističke kapacitete, opremu i razvoj brendova u Srbiji. Samo u prošloj i ovoj godini, ukupne investicije iznosile su oko 14 miliona evra.

Pavel Erankevich je pre godinu dana preuzeo poziciju generalnog direktora Carlsberg Srbija Grupe, koja obuhvata tržišta Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Albanije. U Beograd je stigao sa pozicije potpredsednika razvoja komercijalnih i poslovnih operacija Carlsberg Grupacije za region Centralno-Istočne Evrope, a u Carlsbergu radi već 17 godina. Karijeru je počeo da gradi u kompaniji Baltika Breweries, pa su potom usledili komercijalni sektori – marketing, prodaja i razvoj poslovanja.

Pavel Erankevich: U kompaniji Karlsberg Srbija imamo jak i lojalan tim, jasan fokus na inovacije i dobra realizacija na terenu

Pavel Erankevich: U kompaniji Karlsberg Srbija imamo jak i lojalan tim, jasan fokus na inovacije i dobra realizacija na terenu

Pored zvaničnog dela koji se odnosi na poslovanje u Srbiji Pavel Erankevich je sa predstavnicima medija podelio i neke lične utiske:

„Najčešće pitanje koje dobijam otkad živim u Beogradu jesu moji utisci o gradu i Srbiji kao zemlji. Zato želim da ih podelim i sa vama. Beograd je jedinstven grad – mali je i ’ušuškan’, a u isto vreme je kosmopolitski i prepun različitosti. Moja porodica i ja uživamo u mnogim stvarima ovde, počev od dugih šetnji Adom Ciganlijom, Sava promenadom, pa do poseta muzejima. Od muzeja bih izdvojio fantastičan Muzej Nikole Tesle. Takođe, prijatno smo iznenađeni velikim brojem lepih restorana sa odličnom hranom. Ipak, moj najveći utisak jesu ljudi – prijateljski nastrojeni, spremni da pomognu i sa izraženim emocijama. To je, sa moje tačke gledišta, velika prednost, a tu posebno mislim na otvorenost i iskrenost“, rekao je  Pavel Erankevich.

Govoreći o poslovnom segmentu i o pivskoj industriju u Srbiji danas, generalni direktor Carlsberg Grupe je naveo da se Carlsberg nalazi na trećoj poziciji na srpskom pivskom tržištu. I kada je u pitanju ova godina, uprkos brojnim izazovima, kompanija je uspela da učvrsti svoj tržišni udeo na sva četiri tržišta Srbija Grupe.

„Ono što nam je u tome pomoglo jesu jak i lojalan tim, jasan fokus na inovacije i dobra realizacija na terenu. Danas u ponudi imamo dvanaest pivskih brendova, četiri radler i sedam sajder ukusa“, rekao je Pavel Erankevich.

On je podsetio da je najpoznatiji brend kompanije, koji je duboko ukorenjen u tradiciju pivarstva u Čelarevu, svakako – LAV pivo.

„Od pre par godina, LAV je osvežen LAV Premiumom, koji je naišao na izuzetno pozitivne reakcije ljubitelja piva, posebno mlađe generacije, tako da je jedna od zvezda našeg portfolija u ovom trenutku. Pored LAV-a, brend koji iz godine u godinu beleži rast jeste Tuborg, dobro poznat kao najbolji partner za druženje na muzičkim festivalima, koncertima, žurkama i svim značajnijim zabavnim događajima u zemlji“, rekao je Erankevich.

Ove godine Carlsberg Srbija je lansirao i Tuborg Ice,  specifičan po laganom, manje gorkom ukusu, a  idealno se konzumira sa limunom. Ljubitelji Carlsberg piva, od pre dve godine, imaju i novo pakovanje – flašica 0, 250 l, sa povratnom ambalažom. U 2023. godini potražnja za ovim proizvodom je značajno porasla.

U ponudi Carlsberga je i Somersby sajder, najpopularniji sajder u Srbiji, koji sa svojih sedam različitih ukusa, nekih sa a nekih bez alkohola, predstavlja jednu od najuspešnijih inovacija koju je Carlsberg doneo na domaće tržište. Ove godine, noviteti su mandarina sa nula posto alkohola i alkoholni passion fruit, podsedio je Pavel Erankevich.

Pavel Erankevich: Beograd je jedinstven grad – mali je i "ušuškan", a u isto vreme je kosmopolitski i prepun različitosti

Pavel Erankevich: Beograd je jedinstven grad – mali je i “ušuškan”, a u isto vreme je kosmopolitski i prepun različitosti

 

„Sve ove godine, inovacije su pokretač naše organizacije i uvek smo se trudili da istovremeno osluškujemo potrebe i preference domaćih potrošača, ali i da donosimo svetske trendove kada je u pitanju pivska industrija. To je ono što ljubitelji piva mogu očekivati od Carlsberga i u godini pred nama“, rekao je Erankevich.

Pored poslovnih rezultata, on je istakao i da su izuzetno ponosni na odgovornost kompanije u kojoj radi, prema zajednici.

“Svrha Carlsberg Grupacije glasi: PRAVIMO PIVO ZA BOLJE DANAS I SUTRA. Na svim tržištima na kojima kompanija ima lokalno poslovanje, aktivno radimo na našem programu ZAJEDNO KA NULI, koji ima ambiciozne ciljeve u šest oblasti. Mnogo toga je urađeno u pivari Čelarevo na polju energetske efikasnosti, potrošnje vode, ali i bezbednosti zaposlenih, dok sa brendovima radimo projekte vezane za odgovornu konzumaciju“, rekao je Pavel Erankevich i pomenuo podatak na koji su veoma ponosni: čak 55% ukupne energije koju koriste u pivari dobijaju iz obnovljivih izvora energije. Naravno, konstantno se radi na tome da procenat iz godine u godinu bude veći.

“Mlade generacije koje danas dolaze na razgovor za posao, od kompanija traže mnogo više od dobrih finansijskih uslova. Traže odgovorne organizacije koje brinu o ljudima, o zajednici, koje poštuju ravnopravnost i različitosti. I meni je jako drago zbog toga, jer nas upravo oni na neki način guraju da budemo bolji”, naglasio je generalni direktor Carlsberg Grupe Pavel Erankevich, u susretu sa predstavnicima medija.