Oko 10% mesečnog saobraćaja na KupujemProdajem dolazi iz regiona Zapadnog Balkana. Zato je bila laka i logična odluka da olakšamo korišćenje platforme posetiocima iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije, kaže Bojan Leković, osnivač i CEO kompanije KupujemProdajem u intervjuu za naš portal, odgovarajući na naše pitanje o tome zašto su nedavno proširili rad ove platforme na još nekoliko država našeg regiona, uključujući i jednu članicu Evropske unije. CEO kompanije KupujemProdajem koja obeležava 15 godina rada, kaže da nisu bili potrebni posebni tehnički preduslovi za ovo proširenje rada platforme: “Tehnički preduslovi su već bili planirani i postojali, zahvaljujući značajnim inovacijama i osvežavanju sistema koje sprovodimo tokom obeležavanja petnaest godina postojanja KupujemProdajem”, kaže Leković.
Koliko korisnika je imala platforma KupujemProdajem pre ovog proširenja na region, a koliki se rast očekuje?
– KupujemProdajem u ovom trenutku ima preko 2,6 miliona registrovanih korisnika. Kad je reč o broju posetilaca, koji ne moraju biti registrovani korisnici, mesečno nas poseti preko 40% ukupne internet populacije Srbije. KupujemProdajem je često najposećeniji domaći portal u zemlji, prema podacima nezavisnih globalnih istraživačkih kompanija. Zadovoljni smo dinamikom rasta naše korisničke baze i očekujemo da se taj trend nastavi.
KupujemProdajem je često najposećeniji domaći portal u zemlji, prema podacima nezavisnih globalnih istraživačkih kompanija.
Može li se kvantifikovati vrednost tržišta, odnosno roba, koje se dnevno promeću na platformi KupujemProdajem? Koliko korisnika učestvuje u digitalno-robnoj trgovini na vašoj platformi?
– Nezahvalno je govoriti o vrednosti tržišta i robe na platformi poput naše. Transakcije se na KP odvijaju direktno između korisnika, bez upliva nas kao platforme. Korisnici nemaju obavezu da nam bilo šta “prijavljuju”, pa stoga nije moguće bilo šta precizirati, kad je reč o vrednosti.
Preko 17 hiljada domaćih malih i srednjih preduzeća ima svoje naloge i prodaje nove stvari preko KP. Za njih, mi smo najbrži i najjeftiniji način da se oprobaju u online prodaji, budući da im “na tacni” svakodnevno dovodimo kupce.
U čemu je prednost trgovine na vašoj platformi KupujemProdajem?
– Prednosti su očite, što dokazuje i sama popularnost i rast KP kroz godine. Kupcima je na raspolaganju sveobuhvatna ponuda iz najrazličitijih kategorija, do koje se dolazi brzo i lako. Preko hobija, raznovrsne opreme, alata i tehnike, pa sve do onih “najozbiljnijih” stvari: automobila, nekretnina i poslova – na KP je praktično sve. U to se svakoga dana iznova uveri oko 450 hiljada ljudi.
Sa druge strane “klackalice”, svako se može očas posla oprobati kao prodavac.
Preduzimljivi ljudi tako dopunjavaju svoj kućni budžet, ali i učestvuju u “cirkularnoj ekonomiji”, dajući novi život i vrednost stvarima koje im ne trebaju.
Jel to znači da i mala i srednja preduzeća posluju na vašoj platformi?
– Preko 17 hiljada domaćih malih i srednjih preduzeća ima svoje naloge i prodaje nove stvari preko KP. Za njih, mi smo najbrži i najjeftiniji način da se oprobaju u online prodaji, budući da im “na tacni” svakodnevno dovodimo kupce.
Svaki korisnik gradi sopstvenu reputaciju, ocene i komentare, a uz celovit sistem komunikacije preko KP poruka, odnosno naš Help Centar i administratore koji održavaju urednost ekosistema, kupoprodaja preko interneta je i ugodna i bezbedna.
Radimo na tome da postanemo dnevna navika, mesto gde korisnici iz čitavog regiona traže i nalaze “Praktično sve”
Ako uporedite vreme pre 15 godina, kada je platforma startovala, i sada – kako biste, ukratko, definisali promene koje su se dogodile?
– Ukratko, napredovali smo svi. KP je lagano evoluirao i poboljšavao se, iako je naša srž i ideja oduvek potpuno jasna. Srbija je tu najvažnija, kao društvo koje ide ukorak sa informatičkim promenama i idejom da je kupoprodaja preko interneta jedna normalna i zgodna stvar. Za to je zaslužno i vreme, odnosno privikavanje ljudi na inovacije, ali i velika energija koju unose svi učesnici na internet tržištu.
U kom pravcu očekujete da će se razvijati ova vrsta trgovine kojoj pripada i platforma KupujemProdajem, kakve se promene mogu očekivati i kako se za njih pripremate?
– Nema tu velike filozofije. Potrebno je samo pogledati na Zapad ili Istok, i sve je jasno. Platforme su realnost i u doglednoj budućnosti su najefikasniji način da i kupci i prodavci uspešno ispune svoje potrebe. Kao i uvek, predano radimo na razumevanju svojih korisnika i tome da KupujemProdajem nastavi da premašuje njihova očekivanja. Jer, jednostavno ne znači i lako – pogotovo kada imate milione korisnika. Budućnost u KP donosi inovacije i poboljšanja tehnološke i konceptualne prirode. Dalji razvoj vertikala, transakcije… Radujemo se tome.
Prodavci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije sada mogu jasno i detaljno da navedu odakle prodaju robu. Kupci, sa druge strane, imaju pristup ka skoro pet miliona oglasa ne starijih od mesec dana
Kakva su očekivanja od proširenja rada platforme na tržišta Hrvatske, BiH, Crne Gore i Severne Makedonije?
– Ovo poboljšava iskustvo čitavoj KP zajednici. Prodavci iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Severne Makedonije sada mogu jasno i detaljno da navedu odakle prodaju robu. Kupci, sa druge strane, imaju pristup ka skoro pet miliona oglasa ne starijih od mesec dana, a kroz filtere pretrage mogu da gledaju i samo oglase iz svoje države i urbanih centara u okviru nje, ukoliko to žele.
S obzirom na to da KP, kao platforma, ima ogromnu privlačnu snagu, ova činjenica će sama po sebi dovesti do prirodnog rasta broja korisnika u pomenutim državama, što povlači sopstveni network efekat i povećava korisnost patforme za njih.
Radimo na tome da postanemo dnevna navika, mesto gde korisnici iz čitavog regiona traže i nalaze “Praktično sve” – i širimo naše timove pripremajući se za tu budućnost, kaže Bojan Leković za naš portal.
R. Nikolić