Sada se nalazimo na Mokroj Gori koja je proglašena za jedno od najboljih turističkih sela na svetu u 2021. godini. Da li je to realno? – Nije. A da li je to moguće? – Jeste! Dakle, Why not? Zašto da ne? Drugim rečima, treba biti hrabar u kreiranju i u promenama…
Ovo je deo poruke koju je Miša Lukić, koselektor ovogodišnjeg Letnjeg Vivaldi foruma, uputio učesnicima skupa koji se održava od 15. do 17. juna u Drvengradu, u organizaciji Mokrogorske škole menadžmenta. Pod nazivom “Ideje bez granica” Forum je okupio kreativce raznih oblasti stvaralaštva i različitih generacija – od jutjubera i influensera do brend i marketing eksperata. Uz poruke “umesto da počnemo sa ZAŠTO? Počnimo sa ZAŠTO DA NE?” Letnji Vivaldi forum analizira i prezentuje ideje i stvaralaštvo koje menja svet, menja način na koji radimo i mislimo, menja naše živote i našu okolinu.
Miša Lukić je podsetio na dobro poznatu okolnost da se ljudi plaše promena, čak i kada za to ne postoje razlozi, čak i kada promene mogu doneti nešto dobro i nešto bolje. U svetu kreativnosti i inovacija postoje primeri koji to dokazuju, a Miša Lukić je naveo jedan vrlo ilustrativan: kako su kolica ušla u upotrebu, u samoposluge.
Naime, prva kolica su osmišljena 1937. godine, kada je jedan dovitljivi trgovac u Americi želeo da njegove mušterije kupuju više, a da im olakša kupovinu. Postavio je kolica na četiri točka, ali su ih kupci izbegavali: ženama su ličila na kolica za bebe, a muškarcima su bila vrlo ženstvena. Trgovac je razmišljao i odlučio da uvede statiste koji su vozili kolica po radnji i kupovali! Pravi kupci su to prihvatili kao normalno i uskoro su promet i prodaja povećani pet puta!
Zato, umesto da počnemo sa ZAŠTO? Počnimo sa ZAŠTO DA NE? – poruka je ovogodišnjeg letnjeg Vivaldi foruma MŠM. (R. N.)