Na 2.InterConnect regionalnoj konferenciji koja je počela 26. aprila u Beogradu, učestvuje 17 svetskih kompanija koje su došle u Srbiju samo sa jednim ciljem – da u našoj zemlji naprave posao, poručio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije na otvaranju „InterKonekta“.
Čadež je naveo da je godišnji obrt kompanija čiji predstavnici učestvuju i na B2B sastancima sa srpskim privrednicima, više od 30 milijardi evra.
„To su sve velike kompanije, poput thyssenkrupp Automotive, Roche Diagnostics, DBW, EAO, SAG Tubi, Skylotec, Plast-Met, koje imaju šta da ponude, a verujem i da naši privrednici imaju šta njima da pruže. Očekujemo nove ugovore i dosta posla“, istakao je Čadež.
Predsednik PKS je rekao da kompanije dolaze iz brojnih zemalja EU, Nemačke, Italije, Poljske i drugih, i da je reč o ozbiljnim kupcima koji traže dobavljače iz Srbije i regiona.
„Kompanije koje su došle imaju obrt veći od 30 milijardi evra i u pitanju su zaista ozbiljni kupci. Najvažnije je da naše kompanije budu sposobne da ulaze u lance dobavljača jer pravila koja su usvojena u Nemačkoj, Zakon o dju dilidžensu i dobavavljačkim lancima, stavljaju pred kompanije nove izazove i potrebu da usvajaju određene standarde“, objašnjava Čadež.
Kako bi pomogli domaćim kompanijama da se pripreme i prilagode novim zakonskim rešenjima u Nemačkoj, koja se u narednom periodu očekuju i na nivou EU, PKS je pokrenula Responsible Business Hub PKS, ukazao je Čadež.
„Obučili smo ljude koji su bili u Nemačkoj i ušli u detalje novog zakona kako bi pomogli našim privrednicima. Svako ko želi da izveze robu u Nemačku i EU treba da dođe kod nas u PKS i dobiće punu podršku i informacije kako da ispuni uslove da bi mogao da posluje na tom tržištu jer je to jedan od velikih izazova za našu privredu trenutno, pogotovo za mala i srednja preduzeća“, rekao je Čadež.
Na dvodnevnoj konferenciji u hotelu Metropol učestvuju predstavnici 110 kompanija i institucija iz Srbije, kao i gosti iz regiona i EU.
Bruk Ajšam, direktorka misije USAID-a u Srbiji, izjavila je da srpska preduzeća imaju ogroman potencijal za rast kroz proširenu trgovinu.
„Posebno želimo da sarađujemo sa malim i srednjim preduzećima iz sektora mašina i opreme u Srbiji kako bi i oni ostvarili svoj izvozni potencijal. Da bi se to dogodilo, oni moraju da gledaju dalje od smanjenja troškova proizvodnje i da se takmiče u oblastima kao što su inovacije, zaštita životne sredine i održivo poslovanje“, istakla je Ajšam.
Matijas Loidold, direktor kompanije Convestenics i jedan od organizatora konferencije, kaže da je dogovoreno više od 200 B2B sastanaka srpskih i 17 evropskih kompanija kupaca koji traže naše partnere dobavljače i da očekuje uspešne rezultate konferencije i nove poslove.
Regionalna B2B konferencija InterConnect, održava se u Beogradu 26. i 27. aprila, i predstavlja jedinstvenu priliku za predstavnike velikih, srednjih i malih preduzeća iz Srbije i regiona da se povežu sa menadžerima svetskih kompanija i saznaju sve o najnovijim trendovima, izazovima i rešenjima u oblasti održivosti proizvodnih procesa i lanaca snabdevanja i aktuelnim izazovima globalne trgovine i industrije.
Konferenciju organizuju Privredna komora Srbije i firma Convestenics, uz podršku projekta „Velika mala privreda” koji finansira USAID, a sprovodi organizacija ACDI/VOCA.