Autor: R. Nikolić
Poslovna zajednica je u stalnim izazovima koji se ubrzavaju. Brzina tehnoloških promena, globalizacija, nove konkurentske snage, sve veća očekivanja potrošača i zaposlenih, uz zahteve za održivim poslovanjem – to čini realnost koja se ne može ignorisati. Ko ne uključuje sve to u svoju poslovnu agendu – nestaje sa tržišta. Jer, tradicionalni poslovni modeli ubrzano zastarevaju, pa treba pronaći nove modele uspešnosti u promenljivom okruženju, rekao je Miša Lukić, osnivač i direktor biznis dizajn kompanije NEW STARTEGY, na otvaranju Prolećnog Vivaldi foruma (20-22. mart) koji se tradicionalno održava u Mećavniku na Mokroj Gori, u organizaciji poslovne škole Mokrogorska.
Selektorka ovogodišnjeg Prolećnog Vivaldi foruma, sa temom “Ko inovira dve sreće ubira”, Marija Desivojević Cvetković, viša potpredsednica za strategiju i razvoj Delta Holdinga, koncipirala je sadržaj foruma koji je okupio istaknute regionalne preduzetnike i oko 20 govornika iz zemlje i inostranstva koji su svojim dosadašnjim angažovanjima već pokazali značaj osmišljavanja i primene inovacija u različitim delatnostima – od automobilske, preko kreativne industrije do medicine.
Otvarajući Prolećni Vivadi forum, Miša Lukić je u svom uvodnom predavanju naglasio da je važno biti spreman na eksperimentisanje, uz istovremenu potrebu za visokom disciplinom:
“Jer, ključne karakteristike inovativnih organizacija, zahtevaju balans između tolerancije za neuspeh i neprihvatanja nesposobnosti”, rekao je Lukić i naglasio da kolektivna saradnja i individualna odgovornost idu ruku pod ruku u inovativnom okruženju.
“Budućnost ne nudi garancije ali zato nudi ogromne mogućnosti.”
“Timovi treba da sarađuju i deluju kao jedinstvena celina, ali svaki član tima mora biti odgovoran za svoj doprinos uspehu projekta. Horizontalna struktura sa snažnim liderstvom, nije oksimoron u inovativnim organizacijama već neophodnost”, rekao je Lukić i napravio razliku između inovativnosti i kreativnosti i između inovacija i marketinških strategija.
“Inovacije direktno stvaraju vrednost, suprotno od marketinških komunikacija koje se fokusiraju na podizanje svesti o toj vrednosti.”
Kako je ocenio Lukić, iako su veoma važne, inovacije su identifikovane kao jedan od najlošije vođenih aspekata u mnogim organizacijama. “Zašto je to tako – odgovor je jasan: kultivisanje korporativne kulture podstiče rizik, kreativnost i fleksibilnost, traži visoke standarde učinka i discipline”, rekao je Miša Lukić i podsetio:
“Više nije dovoljno raditi dobro ono što ste uvek radili. U današnjem brzo promenljivom svetu, zadržavanje na ‘sigurnim’ putevima više nije garant uspeha. Da bi kompanije napredovale ali i opstale, moraju da inoviraju. A da bi konstantno uspešno lansirale nove inovacije, moraju da se transformišu. I tu nastaje problem”, rekao je Lukić, uz poruku prisutnim predstavnicima biznis zajednice na ovogodišnjem Prolećnom Vivaldi forumu da ne oklevaju, već da se upuštaju u inovacije: “Budućnost ne nudi garancije ali zato nudi ogromne mogućnosti”.