Želimo da sve ispitamo unapred da bi besprekorno funkcionisalo. Ne sme da se dogodi promašaj za nešto što najavljujemo gromoglasno, rekao je Rajko Mandić, generalni direktor Ananas platforme za onlajn trgovinu Delta holdinga, odgovarajući na česta pitanja učesnika Vivaldi HR foruma o tome kada će startovati ova e-commerce platforma, u koju će u narednih pet godina biti uloženo oko sto miliona evra i koja će biti najjača u regionu Zapadnog Balkana.
Prema Mandićevim rečima, platforma je već startovala, testiranje je uveliko u toku i prvi paketi su ranijih meseci već iz skladišta stigli na adrese kupaca. To jeste IT platforma, ali su ljudi najvažniji – suština je poruke koju je Mandić uputio učesnicima Vivaldi foruma.
– Uzeli smo ljude iz Deltinog programa Mladi lideri i to deset najboljih. Prosek starosti-mladosti je oko 25 godina, a uslov je bio da budu izuzetni i da budu strastveni u poslu. Sada nas ima oko 65, dok u naredne četiri godine, u celom regionu, treba da imamo 980 zaposlenih. Svi smo u vrlo kompleksnom zadatku. Kako je počeo da raste tim, počela je diversifikacija, pre svega generacijska, a potom i u profesionalnom smislu. Jer, radite sa IT-jevcima koji imaju liste zahteva kao da je Madona došla u kancelariju… Morate da ukomponujete sve ljude i da ih vodite na pravi način. To su sve veliki izazovi. Zato smo artikulisali prave vrednosti koje neće stajati zapisane, nego ćemo ih poštovati. Neke prvobitne premise smo promenili i agilni pristup nam je u svemu tome pomogao, ispričao je Rajko Mandić neke od detalje rada tima kojim rukovodi.
On ističe da ima teških trenutaka u radu: rokovi su kratki, zadatak složen, ali je važno izabrati prave ljude koji su otporni na pritisak i koji imaju cilj da sprovedu ono što je dogovoreno. Baš zbog toga je kritičko razmišljanje veoma važno.
– Veliki je izazov zadržati kvalitetne ljude, ali je ovaj naš projekat toliko veliki i mnogo privlači pažnju, da niko do sada nije otišao. Razlog je dobra atmosfera, edukacija, nagrade, jaka motivacija, rekao je Mandić, najavljujući da će najveća razlika biti u doživljaju korisnika platforme Ananas, kroz svaku fazu onlajn kupovine – od razgledanja proizvoda, naručivanja, do plaćanja i isporuke.