Foto: Nikić (MŠM)

Foto: Nikić (MŠM)

U svemu tražim zajednički imenitelj i mogu ga pronaći – kaže Milena Đuričić, suosnivačica i operativna direktorka kompanije Videomajt (Videomite), najvećeg provajdera multimedijalnih sadržaja u Turskoj. Milenin nastup i prezentacija na Prolećenom Vivaldi forumu Mokrogorske škole menadžmenta (23.-25. marta, Mećavnik) ostavili su snažan utisak na mnoge učesnike, dok je Zoran Janković, gradonačelnik Ljubljane, ustao i čestitao ovako: “Posle priče ove devojke, ja otkazujem moj nastup. Ovo je fascinantan uspeh koji je ona postigla”.

Naravno, Janković je nastupao u svom panelu, ali je istina da je Milenina prezentacija bila jedan od najblistavijih delova foruma. Kako i ne bi kad je Milenin raspon dvodecenijskog rada u tehnološkom sektoru obeležen biznis avanturom „Od Gugla do Sulejmana“, tvrdeći da u tome postoji zajednički imenitelj. Kako Milena to postiže? Ona kaže – vrlo jednostavno.

„Moraju svi da te razumeju i da sve bude prosto, kao da prodaješ krompir“, rekla je Milena, naglašavajući da je to rečenica koju je pre nekoliko godina izgovorila njena sadašnja prijateljica i suosnivačica u kompaniji Videomajt, Turkinja Dilek Telkes. U tome je suština – sve mora biti jednostavno i razumljivo. Za Milenu je to treće  pravilo za uspeh koga se treba držati u biznisu. A prvo i drugo glase:

Pravilo No 1: Fokus mora biti na najnovijim tehnologijama. Ne smemo se fokusirati na male, lokalne probleme nego na one koji će doći.

Pravilo No 2: U biznisu novac rešava sve poznate probleme. Dakle, morate imati dovoljno novca kada ste u biznisu.

A zajednički imenitelj? Pa, zar nije zajednički imenitelj da obe strane u biznisu žele novac! –  duhovito kaže Milena.

Ukratko, Milena Đuričić je karijeru započela devedesetih godina kao suvlasnica agencije „Agena“ u Beogradu (razvoj web aplikacija i programiranje). Potom je sedam i po godina radila u kompaniji Google, na više regionalnih pozicija, pa prešla u ruski Yandex na mesto potpredsednice za razvoj i tu ostala četiri godine. Potom se pre nekoliko godina kao investitor uključila u rad turske kompanije Videomajt u kojoj je susnivač bila njena najbolja prijateljica Dilek Telkes. Milena je kompaniji promenila fokus, preorijentisala je na digitalni svet i danas je Videomajt najveći digitalni distributer u Turskoj, koji za partnere ima Netflix, Google, Amazon, Apple, Spotify i mnoge druge platforme na koje ova turska kompanija plasira filmove, serije i muziku.

„Turska je veliki izvoznik serija, a naša kompanija distribuira taj sadržaj na sve svetske digitalne platforme koje se aktivno koriste i u Turskoj i u svetu. Uspeli smo da se probijemo za kratko vreme jer smo rešili problem: produkcijske kuće u Turskoj nemaju iskustva da formatiraju sadržaj za digitalne platforme, niti imaju vremena da sklapaju ugovore sa digitalnim platformama, jer ih ima na stotine. Sa druge strane, digitalne platforme ne žele da sarađuju sa stotinama produkcijskih kuća i da ih uče kako da se digitalizuju, već žele da dobiju filmove i muziku u ‚paketima‘. Tako da mi rešavamo problem koristeći tehnologiju: uzimamo sadržaj, formatiramo ga i koristeći automatizovane sisteme za distribuciju u istom trenutku šaljemo film ili muziku na sve partnerske platforme. Svi su srećni i zadovoljni – pronašli smo zajednički imenilac”, kaže Milena.

Ali, tu nije kraj – tu je sada novi početak. “Ako već možemo da formatiramo i plasiramo tuđi sadržaj, zašto ne bismo ušli u sopstvenu produkciju?! Zašto ne bismo i proizvodili sadržaj?!”, kaže Milena, objašnjavajući da su se upustili i u produkciju, te da već postižu prve uspehe. Nova etapa razvoja Videomajta je uveliko u toku…

(Radojka Nikolić)