VIŠE OD 70 ODSTO PREDSTAVNIKA GENERACIJE Z RAZMIŠLJA O POKRETANJU SVOG POSLA

Generacija Z prva je koja je odrasla uz društvene mreže, digitalno je potpuno pismena, međutim ne i finansijski. Suprotno očekivanom, kada se analiziraju njihove navike vidi se da su fokusirani na zdravlje više nego sve ranije generacije, dok u pogledu novca troše obazrivo, pragmatično, društveno su odgovorni i svrha im je važnija od profita. Ipak, i pored toga u budućnosti žele da zarađuju između 2.000 i 3.000 evra.

Iako danas, ulaskom na tržište rada, postaju finansijski sve aktivniji, čak 55 odsto ispitanika koji su pripadnici generacije Z novčano i dalje zavisi od roditelja. Za  većinu finansijskih odluka savetuju se sa roditeljima, ali i pored toga razmišljaju o pokretanju sopstvenog posla. Ovo je jasan pokazatelj da imaju preduzetničku inicijativu, kao i činjenica da je danas u APR-u u Srbiji registrovano 67.200 mladih preduzetnika. Uprkos tome, predstavnicima ove generacije i dalje su potrebna znanja i saveti koji će im olakšati upravljanje novcem.

Upravo zbog toga moderne banke počinju sve više da menjaju svoj pristup prema mladima, da kreiraju usluge za startap kompanije i da se bave predviđanjem finansijskog ponašanja generacije Z. U OTP banci, koja je jedna od prvih banaka koja je temu finansijske edukacije stavila među svoje prioritete, analizirali su kako će njihovi budući klijenti postupati i gde će im biti potrebna podrška. Njihovo iskustvo pokazuje da sve više klijenata koristi svoj mobilni telefon kao novčanik, u vidu Apple Pay, Google Pay ili mCard usluge koju OTP banka ima u svojoj ponudi, a upravo se očekuje da će generacija Z biti najveći korisnik pomenutih usluga.