Autor: R. Nikolić
Ko je osnovao američku kompaniju Tesla, zašto nosi baš ime Tesla, kako su napravljeni prvi električni automobili – na ta i ostala pitanja imali su privilegiju da odgovore čuju učesnici Prolećnog Vivaldi foruma koji se održava od 20. do 22. marta na Mokroj Gori, u organizaciji poslovne škole Mokrogorska.
Prvog dana ovog foruma ekskluzivni gost iz Amerike bio je Marc Tarpenning, suosnivač kompanije Tesla, sa kojim je razgovarala Nina Lalić, kreativni strateg i osnivač kreativne agencije Brief Agency u San Francisku. Priča o osnivanju fabrike za proizvodnju električnih automobila Tesla, kao i sve inovatorske i preduzetničke priče, počela je od ideje da se svetu ponudi nešto sasvim novo, drugačije, a ovoga puta i zdravije, jer bi se vozilo kretalo na električni pogon, bez upotrebe fosilnih goriva. A kako je u tome prvi najveći inovator i vizionar bio Nikola Tesla, logično je bilo da su svom preduzetničkom poduhvatu inženjeri Mark Tarpening i Martin Eberhard 2003. godine, dali ime Tesla. Nekoliko godina kasnije, kada će Marc Tarpenning prodati svoj udeo Ilonu Masku i napustiti kompaniju, to će postati mega fabrika Tesla Motors, koja će doneti revoluciju u automobilskoj industriji.
Uz zanimljiva podsećanja na to kako su nastali prvi električni automobili – Roadster i kako se stiglo do moćnijih punjača kojima je moglo da se pređe više stotina kilometara sa samo jednim punjenjem, Marc Tarpenning smatra da je važno da cene električnih automobila budu niže kako bi mnogima takva vozila bila dostupnija.
“Moramo da pokrećemo kompanije koje mogu da grade svet u kome želimo da živimo bolje”, rekao je Tarpenning koji je, posle napuštanja kompanije Tesla, angažovan u obrazovanju, školskoj upravi i savetodavnom radu.